Gerdab.IR | گرداب

تصریح رهبر معظم انقلاب؛

مجالس روضه‌خوانی؛ راه منحصر به‌فرد مقابله با تلاش‌های دشمن

تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت(ع) فرمودند: در مقابله با تلاش دشمن برای تخریب ایمان مردم، از اینترنت و امثال آن هم می‌توان استفاده کرد، ولی راه منحصر به‌فرد، همین منبرها و مجالس روضه‌خوانی است.

به گزارش گرداب و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح یکشنبه 31 فروردین در دیدار با جامعه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فرمودند: دشمنان ما از صدها وسیله، با صدها زبان، با انواع و اقسام کارها، در صدد تخریب اعتقاد، تخریب عمل، تخریب مسیر هستند.

ایشان در ادامه افزودند: در نظام جمهورى اسلامى در درجه اول، و در دنیاى اسلام در درجه بعد. خیلى از آحاد مردم می‌فهمند، مى‌بینند، می‌دانند کارهایى را که دشمن دارد می‌کند، کانال‌هاى تلویزیونى، شبکه‌هاى رادیویى، انواع و اقسام شیوه‌هاى ارتباطى جدید الکترونیکى و غیره؛ یک چیزهایى هم هست که ما بیشتر اطّلاع پیدا می‌کنیم، آحاد مردم نمی‌دانند چه کارهاى پیچیده‌اى دارد در کشور ما انجام می‌گیرد براى انحراف افکار آحاد مردم ما، براى تغییر مسیر حرکت این ملّت، براى به زانو درآوردن اسلام، براى الگو نشدن جامعه شیعه و معارف شیعه در دنیاى اسلام، [خیلى‌] کارها دارد می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: در مقابلِ این تلاشى که دشمن می‌کند، ما امکانات منحصربه‌فردى داریم. بله، از راه اینترنت هم می‌شود جواب آن‌ها را داد، از راه‌هاى مشابه آنها هم می‌شود مقابله کرد - البتّه حجم کار آن‌ها به مراتب بیش‌تر است - امّا ما وسیله‌هایى داریم که این وسیله‌ها منحصربه‌فرد است؛ یکى از آن‌ها همین شما هستید، یکى از آن‌ها همین جامعه‌ى مدّاحند.

رهبر معظم انقلاب در تشریح منحصر بودن امکان منابر و مادحین افزودند: این مخاطبه چهره‌به‌چهره و روبه‌رو و استفاده‌ى از ابزار هنر براى انتقال مفاهیم به مخاطبین در شکل انبوه آن - یعنى بحث دو نفر و سه نفر و ده نفر مدّاح نیست؛ هزاران نفر در سطح کشور این کار را می‌کنند - یکى از وسایل منحصربه‌فردى است که ما داریم، آن‌ها ندارند. این منبرها یکى از آن وسایل منحصربه‌فرد است؛ این مجالس روضه‌خوانى همین‌جور؛ این هیئات مذهبى همین‌جور.

ولی‌امر مسلمین جهان ضمن تأکید بر اهمیت مجالس روضه‌خوانی خاطرنشان کردند: اگر محتوا و مضمون منبرهاى ما، مداحى‌هاى ما، هیئت‌هاى ما، نوحه‌خوانى‌هاى ما، محتوا و مضمون شایسته‌اى باشد، هیچ وسیله‌اى نمی‌تواند با آن‌ها مواجهه و مقابله بکند، یعنى کاملاً منحصربه‌فرد است؛ ببینید، فرصت، این است؛ این فرصت را نباید ضایع کرد؛ این امکان را نباید از دست داد.