Gerdab.IR | گرداب

سایتی که در چین هیچ جایگاهی ندارد!

تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

توجه مسوولان چینی به ابزارهای آن‌لاین آنقدر دقیق و به‌روز است که هر ابزار جدید و نوینی که گوگل ارائه می‌کند، به سرعت جایگزین مشابه آن برای صدها میلیون کاربر چینی فراهم می‌شود.

به گزارش گرداب و به نقل از روزگارنو، گوگل و کلیه ابزارهای آن در چین فیلترند، اما دولت چین با سرمایه گذاری کلان، جایگزین‌های قوی و مناسبی برای هر یک از خدمات گوگل طراحی کرده است تا کاربران جای خالی آن‌را احساس نکنند.

توجه مسئولان چینی به ابزارهای آن‌لاین آن‌قدر دقیق و به روز است که هر ابزار جدید و نوینی که گوگل ارائه می‌کند، به سرعت جایگزین مشابه آن برای صدها میلیون کاربر چینی فراهم می‌شود.

یکی از این خدمات جدید گوگل که حتما در ایران حتی درصد قابل توجهی از معتادان به اینترنت نیز از آن بی‌خبرند، سامانه تصاویر سه بعدی واقعی از خیابان‌ها و مراکز مهم کشورهای مختلف است.

این سامانه که به گوگل استریت موسوم است، تصاویر واقعی و 360 درجه از هر نقطه ای از مناطق تحت پوشش را به کاربر ارائه می‌دهد.

با معرفی این ابزار از سوی گوگل، چینی‌ها نیز دست به کار شدند و شرکتی به نام تنسنت که صاحب نرم افزار ویچت نیز هست تلاش می‌کند این خلا را جبران کند تا کاربران چینی از نبود گوگل استریت در کشور خود، سرخورده نشوند.

شیوه کار سایت‌های تصاویر سه بعدی و 360 درجه واقعی بدین‌گونه است که شرکت سازنده با ارسال خودروهای مخصوص اقدام به فیلم‌برداری و عکس‌برداری کامل و با کیفیت بسیار بالا از تمامی مناطق مدنظر می‌کند و سپس تصاویر در سایت مربوطه بارگذاری می‌شود.

بدین ترتیب کاربر با انتخاب یک مکان مشخص مثلا فلان کوچه یا خیابان، تصاویر واقعی آن‌را مشاهده می‌کند و البته می‌تواند هم‌چون یک بازی سه بعدی به هر مسیری که خواست حرکت کند.

چینی‌ها به جای گوگل، سایت قوی جست‌وجوگری به نام بایدو طراحی کرده‌اند.