Gerdab.IR | گرداب

حقوق بشر به سبک آمریکایی

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹

آمریکا با دستاویز قرار دادن شعار مبارزه با تروريسم و بسط آزادی در امور داخلی ساير كشورها دخالت می کند، در حالی که خود ناقض ترين كشور در زمينه حقوق بشر است، اما به جهت برخورداری از قدرت و امپراطوری رسانه ای اش، بر ظلم و تعدی هایش سرپوش گذاشته و خود را تنها حامی حقوق بشر در جهان معرفی می كند.

بیست دو سال از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی به دست آمریکا می گذرد. در جریان این حادثه 290 مسافر غیر نظامی این هواپیما با شلیک یک موشک از یک ناو آمریکایی در خلیج فارس کشته شدند ولی آمریکا تاکنون حتی كوچكترين عذرخواهی در این باره ننموده است.

به گزارش گرداب، شبکه خبری راشا تودی در گزارشی در رابطه با هواپیما مسافربری ایران نوشت: ناو وینسنس در بحبوبه جنگ ایران و عراق هواپیمای شماره 655 ایران را در تنگه هرمز سرنگون ساخت و ناو جنگی آمریکایی تنها با بیان "اشتباه گرفتن" این هواپیما با جت اف _14 از قضیه به سادگی گذشت.

ن. نصر، یک ایرانی مقیم آمریکا ضمن تایید دروغ پردازی آمریکایی ها می گوید: آن ها ادعا کردند که هواپیمای ایرانی در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کرده است. خب اگر چنین بود که تشخیص آن بسیار آسان بود. آمریکا در این ماجرا به لاپوشانی حقیقت روی آورد.

کاپیتان کشتی جنگی آمریکایی در این باره گفت: دفاع از کشتی و خدمه آن وظیفه ما بود که انجام شد.
این ایرانی در قیاس واکنش آمریکاییان به سقوط هواپیمای لاکربی و مقایسه آن با سقوط هواپیمای ایرانی می گوید: ظاهرا جان آن ها عزیز تر از دیگر انسان ها می باشد. جان برخی انسان ها مهم تر از بقیه می باشد.

"راشا تودی"در ادامه نوشت: خدمه کشتی وینسنس بعد ها حتی مدال افتخار و شهامت نیز دریافت کردند و هیچ کدام به خاطر ارتکاب این جنایت تنبیه نشدند. آمریکا بعد ها 131 میلیون دلار به عنوان غرامت به ایران پرداخت کرد ولی در ماجرای لاکربی خود 3 میلیارد دلار از لیبی خسارت گرفت.

این شبکه در ادامه خبر از پیگیری های خود در این زمینه و چرایی عدم معذرت خواهی مقام های آمریکایی و وزارت دفاع آمریکا پرداخته است و تاکید می کند که تا کنون جوابی از آن ها دریافت نکرده است.

"راشا تودی" می نویسد :در حالی که آمریکا در آستانه روز استقلال خود در تاریخ 4 جولای می باشد که ایرانیان در سوگ نزدیک به سیصد کشته این ماجرا به سر می برند.
یک کارشناس ایرانی دیگر نیز در گفتگو با راشا تودی این اقدام آمریکا را نشانی دیگر از رفتار دوگانه و تبعیض آمیز این کشور با جمهوری اسلامی می داند که هنوز ادامه دارد.

صفدری، کارشناس ایرانی گفت: آمریکای ها این ماجرا (سقوط هواپیمای مسافربری) را کاملا فراموش کرده اند. این در حالی است که ما هر روزه شاهد بمباران خبری ضد ایرانی آمریکایی ها هستیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حق دارد تا غنی سازی خود را ادامه دهد .اقدام ایران هماهنگ با "ان پی تی" می باشد.برنامه های هسته ای ایران غیر قانونی نیستند.

این تنها یک نمونه از قساوت سردمداران مدعی دموکراسی و حقوق بشر در جهان است. آمریکا بر اساس طرح های هدف دار خود و با دستاویز قرار دادن شعار مبارزه با تروريسم و سلاح های كشتار جمعی و بسط آزادی های فردی و اجتماعی بسترهای لازم را برای مداخله در امور داخلی ساير كشورها فراهم آورده است در حالی که خود ناقض ترين كشور در زمينه حقوق بشر است که به جهت برخورداری از قدرت و امپراطوری رسانه ای اش نه تنها بر اين ظلم و تعدی سرپوش گذاشته بلكه خود را تنها حامی حقوق بشر در جهان معرفی می كند.

به گزارش Amnesty USA، دولت چين چندی پيش با انتشار گزارشی وضعيت حقوق بشر در آمريكا در سال 2009 وضعيت و روند حقوق بشر در آمريكا را برای جهانيان تشريح كرد.

يك كارشناس چينی در اين زمينه گفت: آمريكا در مسئله حقوق بشر ابتدا بايد خود را مورد انتقاد قرار دهد و به دخالت در امور داخلی كشورهای ديگر به بهانه حقوق بشر خاتمه دهد. در کشوری که بيش از 334 نفر به علت شوك هاي الكتريكي توسط پليس جان خود را از دست داده اند، هنوز هزاران ساكن نيواورلئان پس از گذشت 2 سال از طوفان كاترينا بی خانه مان هستند و بيش از دو هزار كودك زير 18 سال عمر خود را در زندان های بدون آزادی مشروط سپری می كند.

بر اساس آمار های موجود تاكنون 32 ميليون نفر در اين كشور قربانی خشونت های نژادی شده اند و هنگامی كه قانون اجازه استفاده از نژاد را به عنوان ابزار جرم می دهد تقريبا اكثر مردم اين كشور در معرض خطرند.

پایگاه خبری "خانه شفاف سازی اطلاعات" نیز راجع به نقض حقوق بشر در داخل این کشور می نویسد: آمریکا نه تنها در زندان گوانتانامو بلکه در خود این کشور مسلمانان را بدون اجرای محاکمه شکنجه می کند.

"خانه شفاف سازی اطلاعات" در گزارشی به قلم بیل کیگلی، می نویسد: در نیویورک، متهمان مسلمان را بدون هیچ سابقه ایی و حتی بدون بردن به دادگاه شكنجه مي كنند.

"سید فهد هاشمی"، یکی از مسلمانانی است که سه سال است در انفرادی به سر می برد و حتی محاکمه نیز نشده است و از سوی دوربین های ویدیویی تحت مراقبت کامل قرار دارد و نظافت و رفع حاجت خود را نیز باید تحت نظر انجام دهد. او سال هاست که رنگ خورشید را ندیده است و حق صحبت با دیگر زندانیان را ندارد.

به هاشمی روزنامه های سی روز قبل داده می شوند. این در حالی است که در مدارس به کودکان آمریکایی تدریس می گردد که دستگاه قضایی این کشور از مردم در برابر جانیان محافظت می کند و هیچ کس بیگناه شکنجه نمی گردد.

جرم هاشمی که هم اکنون توسط دستگاه های قضایی این کشور شکنجه می گردد تنها فعالیت در انجمن های اسلامی دانشگاه بروکلین بوده است و جالب اینجاست که دولت آمریکا با ستاره ای پولک دوزی شده در نشانه ها و علائم خود ادعا می نماید که ایالات متحده مهد آزادی و سرزمین شجاعان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران