Gerdab.IR | گرداب

كلينتون:

آمريكا 15 ميليون دلار به بنياد آشويتس كمك مي‌كند

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۹

صنعت "هولوكاست" همچنان درآمدزايي مي‌كند؛ بنياد آشويتس كه تنها يك سال و نيم از تاسيس آن مي‌گذرد توانست موافقت آمريكا براي كمكي 15 ميليون دلاري به اين بنياد را بدست آورد.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري موزه "آشويتس"، "هيلاري كلينتون" روز شنبه در ادامه سفر خود به لهستان با سفر به شهر "كراكوف" (شهري در جنوب لهستان) از كمك 15 ميليون دلاري ايالات متحده آمريكا به بنياد "آشويتس-بيركنائو" خبر داد.

با توجه به اعلام كمك 15 ميليون دلاري (12،2 ميليون يورويي) آمريكا به اين بنياد، مجموع تعهد كشورهاي مختلف به اين بنياد به 80 ميليون يورو رسيده است كه دو سوم از بودجه 120 ميليون يورويي اين نهاد را در كمتر از يك سال و نيم از زمان تاسيس خود، فراهم كرده است.

كمك كشورهاي مختلف به اين بنياد در صندوقي ذخيره خواهد شد و درآمدهاي اين صندوق براي برنامه‌هاي دراز مدت پايدار سرمايه‌گذاري مي‌شود تا آثار اردوگاه آشويتس باقي بماند. بر اساس برآوردها، سود ساليانه اين صندوق بايد بين 4 تا 5 ميليون يورو باشد.

هيلاري كلينتون در كنفرانس ويژه‌اي در شهر كراكوف درباره تصميم دولت آمريكا براي كمك به اين بنياد خبر داد.

كلينتون گفت: "ايالات متحده شديدا كشورهاي ديگري را كه پيشتر اقدامي براي مشاركت در بنياد "آشويتس-بيركنائو" نداشته‌اند تشويق مي‌كند تا اقداماتي انجام دهند، تنها در سال 2009، بيش از يك ميليون و سيصد هزار نفر از سراسر جهان از موزه و يادبود آشويتس بازديد كردند. نگهداري و ادامه يادبود آشويتس ضروري بوده و نسل‌هاي آتي مي‌توانند از اين موزه بازديد كرده و درك كنند كه چگونه جهان هرگز بار ديگر اجازه نخواهد داد كه مكاني اين چنين تنفر آميز و زجرآور ايجاد شود تا به زخمي وحشتناك براي بشريت تبديل نشود."

ايالات متحده آمريكا سومين كشوري است كه حمايت مالي قابل توجهي را از بنياد "آشويتس-بيركنائو" از زمان تاسيس اين بنياد در سال گذشته ميلادي كرده است. تا كنون، دولت فدرال آلمان متعهد به پرداخت كمك 60 ميليون يورويي به اين نهاد كرده و اتريش نيز قول پرداخت 6 ميليون يورو به اين نهاد را داده است. مذاكرات براي دريافت كمك از كشورهايي نظير بلژيك، انگليس، فرانسه و چندين كشور ديگر ادامه دارد.

هولوكاست كه به صنعتي پردرآمد براي صهيونيست‌ها تبديل شده است بر اساس داستان كشته شدن 6 ميليون يهودي در جريان جنگ جهاني دوم و در اردوگاه‌هاي مرگ نازي‌ها بنا نهاده شده است. صهيونيست‌ها اعلام كرده‌اند كه در اردوگاه آشويتس ميليون‌ها يهودي در اتاق‌هاي گاز كشته شده‌اند.

تحقيق درباره هولوكاست در بسياري از كشورهاي اروپايي ممنوع اعلام شده است و منتقدين هولوكاست با مجازات‌هاي شديدي نظير بازداشت و حبس مواجه مي‌شوند.