Gerdab.IR | گرداب

ترفند تازه فیس‌بوک برای سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران

تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

فیس‌بوک برای وادار کردن کاربران به افشای اطلاعات بیشتری در مورد زندگی خصوصی و وضعیت تاهل خود، ترفند تازه‌ای به کار می‌برد.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، به تازگی دکمه‌ای موسوم به پرسش یا Ask به فیس‌بوک اضافه شده تا کاربران کنجکاو بتوانند به این وسیله در مورد وضعیت تاهل دیگر کاربران از آن‌ها سوال کنند. البته استفاده از این دکمه در صورتی مفید است که کاربر اطلاعات مربوط به وضعیت تاهلش را برای عموم کاربران به اشتراک نگذاشته باشد.

کاربران در زمان ارسال درخواست خود در این زمینه می‌توانند مطلبی را نیز به طور شخصی به نگارش درآورند. کاربران در پاسخ می‌توانند مواردی مانند مجرد، متاهل، در وضعیت پیچیده و ... را انتخاب کنند و تصمیم بگیرند که پاسخشان به طور عمومی یا تنها برای سوال کننده به نمایش درآید.

این دکمه از چند ماه قبل برای پرسش کاربران از یکدیگر در مورد مسائلی هم‌چون برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه یا شماره تلفن شخصی مورد استفاده بود، اما این اولین بار است که از آن برای پرسش در مورد مسائلی چنین شخصی استفاده می‌شود.

تحلیل‌گران معتقدند فیس‌بوک در تلاش است به هر نحو ممکن اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود جمع آوری کند که این امر با تلاش برای حفاظت از حریم شخصی آن‌ها مغایرت دارد و جالب است که در پاسخ‌های پیش‌بینی شده در زمینه وضعیت تاهل گزینه به شما مربوط نیست، وجود ندارد.