Gerdab.IR | گرداب

صدور حکم بازداشت سران منافقین

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹

دادگاه عالی جنایی عراق حکم بازداشت دو سرکرده اصلی گروهک تروریستی منافقین را صادر کرد و از پلیس بین الملل خواست آنها را دستگیر و به بغداد تحویل دهد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه الموتمر چاپ عراق، دادگاه عالی جنایی عراق حکم بازداشت مسعود رجوی، مریم رجوی، امیر کاظمی و 37 تن دیگر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را صادر کرد.

این دستور طبق ماده 12 قانون دادگاه عالی جنایی عراق صادر شده است، که به موجب آن وزارت کشور عراق و اینترپل (پلیس بین الملل) باید این افراد را بازداشت کنند و آنها را به دادگاه تحویل دهند.

گفتنی است روز جمعه طی مراسمی که مقامات ارتش عراق و آمریکا در آن حضور داشتند پرونده امنیتی اردوگاه اشرف (محل اقامت گروهک منافقین) در استان دیاله به نیروهای عراقی واگذار شد. امنیت این محل از سال 2003 تاکنون یعنی از زمان اشغال عراق توسط نیروهای چندملیتی در اختیار نظامیان آمریکایی بود.

اردوگاه اشرف دراستان دیاله عراق حدود 3500 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است. گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف دراستان دیاله (57 کیلومتری شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزید. گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شده است.

منبع:خبرگزاری مهر