Gerdab.IR | گرداب

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی:

فضای مجازی نیاز به شبکه‌ای امن برای تبادل اطلاعات دارد

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید که «فضای مجازی نیاز به شبکه‌ای امن برای تبادل اطلاعات با امنیت تعریف شده دارد، لذا به این منظور ایجاد شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.»

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، عباس آسوشه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک در کشور مسیر خود را طی می‌کند و زیرساخت‌های مناسب برای گسترش این خدمات وجود ندارد.

وی ادامه داد: اغلب نرم‌افزارها و ابزار الکترونیکی به‌ سرعت در کشور و حتی سریع‌تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گفته آسوشه، فضای مجازی کشور نیاز به شبکه‌ای امن و محیطی برای تبادل اطلاعات با امنیت تعریف شده و مدیریت شده دارد، لذا به این منظور ایجاد شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که وزارت ارتباطات و اطلاعات به‌عنوان مجری کار انتخاب شد، گفت: در حال حاضر شورای‌عالی فضای مجازی تنها بحث نظارت بر مراحل اجرایی این شبکه را بر عهده دارد.

وی ارائه سرویس‌های پهن‌باند با تعرفه رقابتی، امکان ارائه انواع محتوا با سهولت دسترسی و تعرفه قابل قبول، استقلال مدیریت شبکه، تعامل هوشمندانه در محیطی امن با شبکه‌های دیگر از جمله اینترنت را از الزامات شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

آسوشه در پایان با تاکید بر این‌که شبکه ملی اطلاعات محیطی امن برای رشد محتواهای ایرانی و اسلامی است، متذکر شد: ارائه سرویس در این شبکه آغاز شده و این کار باید مداوم و مستمر با رعایت الزامات صورت بگیرد و لذا در این راستا کار نظارت را شورای‌عالی فضای مجازی کشور بر عهده دارد.