Gerdab.IR | گرداب

امريكن‌فري‌پرس:

تصویب قانون تحريم جامع ايران در کنگره آمریکا با تلاش صهیونیست ها

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹

تصويب قانون اخير از سوي كنگره آمريكا در حقيقت بخشي از تلاشي است كه با پشتيباني رژيم صهيونيستي به منظور تضعيف اقتصاد ايران و در نتيجه ايجاد ناآرامي‌هاي مدني در اين كشور اسلامي، انجام مي‌شود.

هفته‌نامه امريكن‌فري‌پرس در گزارشي تصويب لايحه تحريم جامع ايران در كنگره آمريكا را در نتيجه تلاش‌ لابي‌هاي صهيونيستي دانست.

به گزارش گرداب هفته‌‌نامه "امريكن‌فري‌پرس" نوشت؛ مجلس‌هاي سنا و نمايندگان كنگره آمريكا قانون تحريم جامع ايران را در 24 ژوئن به تصويب رساندند و اين قدرت را به دولت دادند تا با شركت‌هايي كه فرآورده‌هاي نفتي تصفيه شده را به ايران مي‌فروشند، برخورد كند.

بر اساس اين گزارش، تصويب قانون اخير از سوي كنگره آمريكا در حقيقت بخشي از تلاشي است كه با پشتيباني رژيم صهيونيستي به منظور تضعيف اقتصاد ايران و در نتيجه ايجاد ناآرامي‌هاي مدني در اين كشور اسلامي، انجام مي‌شود.

اين گزارش با اشاره به آنكه لايحه تحريم ايران در ابتدا توسط "هاوارد برمن" عضو مجلس نمايندگان كنگره آمريكا و با حمايت 343 عضو ديگر اين مجلس ارايه شد، مي‌افزايد: ايران صادر كننده نفت خام است و براي تبديل اين نفت به بنزين، گازوئيل و ديگر توليدات نفتي به شركت‌هاي نفتي وابسته است.

امريكن‌فري‌پرس ادامه مي‌دهد: تنها هشت نماينده كنگره، اين شجاعت را داشتند تا عليه لايحه تحريم ايران راي دهند.
در اين ميان 408 نماينده به لايحه مذكور راي داده و يك نماينده نيز از راي دادن امتناع كرد. اما در مجلس سنا هيچ راي مخالفي به لايحه داده نشد و تحريم ايران با 99 راي به تصويب رسيد.

بر اساس اين گزارش، لابي‌هاي پرقدرت صهيونيستي حاضر در واشنگتن از جمله "ايپك"، "مجمع ضد افترا"، "كميته يهوديان آمريكايي" و "جي استريت" به سختي، براي تصويب لايحه تحريم ايران تلاش كردند.

اما لايحه تحريم جامع ايران در حالي در يك دولت و كنگره دموكرات به تصويب رسيد كه طي سال‌هاي گذشته و با وجود تلاش‌ لابي‌هاي صهيونيست، چنين لايحه‌اي حتي در دولت بوش هم تصويب نشد.
در عين حال اين قوانين وضع شده اجرائي نخواهد بود، زيرا ايالات متحده غرق در بدهي و ركود اقتصادي بوده و فاقد قدرت جهاني براي اجراي قانون تحريم ايران است.

از سوي ديگر دو قدرت ديگر جهاني يعني چين و روسيه كه بزرگترين خريداران نفت ايران هم هستند، بطور علني با لايحه كنگره آمريكا مخالفت كردند.

اين گزارش مي‌افزايد: تنها مسئله‌اي كه مي‌تواند در مصوبه جديد كنگره آمريكا موثر واقع شود، در مورد نيروهاي مسلح آمريكا و تداوم تلاش آن‌ها براي محاصره ايران است. يعني مشابه اقدامي كه آمريكا در جريان جنگ جهاني دوم، عليه ژاپن انجام داد.

اما در اين صورت نيز، محاصره ايران مي‌تواند نوعي جنگ تلقي شود كه اگرچه مورد خواست صهيونيست‌ها و فريب‌خوردگان آمريكايي است، اما براي آمريكا مصيبت‌آميز خواهد بود.

در همين حال اگرچه كاخ سفيد بطور علني با لايحه تحريم ايران مخالفت كرده و گفته است كه اين مصوبه كار آمد نبوده و موجب محدود شدن بيش از پيش ارتباطات با ايران مي‌شود اما با اين حال "اوباما " اين قانون را امضا كرده است.
 
منبع: فارس