Gerdab.IR | گرداب

نظر مجلس درباره 3G چیست؟

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در خصوص ورود اینترنت پرسرعت معتقد است که این طرح هم باید مصوبه شورای عالی فضای مجازی را داشته باشد و هم برای این کار یک پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

به گزارش گرداب، لاله افتخاری در حاشیه هفتمین دوره اندیشه‌های اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر موضع مجلس در خصوص راه اندازی بستر اینترنت پرسرعت (3G) گفت: مجلس در این مورد معتقد است که این طرح هم باید مصوبه شورای عالی فضای مجازی را داشته باشد و هم برای این کار یک پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: ما اگر بدون فرهنگ سازی تکنولوژی را وارد کشور کنیم مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، لذا نظر ما بر این است که باید هم مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی که مورد تاکید رهبری نیز هست گرفته شود و هم تبعات وجود اینترنت پرسرعت در کشور از نظر فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این اقدام فقط باید از کانال شورای‌عالی فضای مجازی صورت بگیرد و سعی نکنند که از مسیرهای دیگر مجوز این کار گرفته شود، بهتر است این شورای‌عالی که البته نزدیک به یک ماه است که تشکیل جلسه نداده، جلسه‌ای با این موضوع تشکیل دهد و نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.