Gerdab.IR | گرداب

رئیس دیوان عدالت اداری:

فیلترینگ سایت‌های مستهجن امری طبیعی و منطقی است

تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: از آنجایی که امروز دشمن دریافته در میدان نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و جنگ و سلاح در برابر اراده این ملت کاربردی ندارد، با حربه فرهنگی وارد جنگ با نظام و انقلاب شده است.

به گزارش گرداب و به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: از آن‌جایی که امروز دشمن دریافته در میدان نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و جنگ و سلاح در برابر اراده این ملت کاربردی ندارد، با حربه فرهنگی وارد جنگ با نظام و انقلاب شده است.

وی افزود: متاسفانه امروز در دنیای اسلام و کشور خود شاهدیم که دشمن با تهاجم فرهنگی و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، شبیخون فرهنگی، اخلاق و فرهنگ ما را هدف قرار داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه وظیفه دولت و نظام این است که مردم و جامعه را از فرهنگ‌های غلط و منحط صیانت کند، گفت: اگر امروز دلسوزان نظام تأکید می‌کنند که سایت‌های مستهجن و تمام آنچه که جنبه بدآموزی دارند، باید کنترل شود و نگذاریم که توده مردم در مسیر آسیب مسایل ضداخلاقی و بشری قرار گیرد، امری طبیعی و منطقی است.

وی ادامه داد: در صدد بیان وظایف دولت که در قانون اساسی تعریف شده، نیستم و تنها تأکید می‌کنم که به موجب قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی، مسئولیت صیانت جامعه و ملت را از آلوده شدن به مفاسد اخلاقی بر عهده‌دار دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر این نکته که دولت صرفا مسئول تامین آب و برق و رفاهیات مادی مردم نیست، بلکه پیش از آن مسئول صیانت جامعه از فساد اخلاقی و مالی است، اضافه کرد: مردم انقلاب کردند و برای آن هزینه داده‌اند نه برای اینکه مسائل رفاهی آنان حل شود. هرچند دولت از وظایفش توجه به معیشت مردم است اما این به معنای این نیست که مسائل فرهنگی و شبیخون دشمن به اخلاق جامعه را نادیده بگیرد.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی مبتنی بر احکام نورانی است و اخلاق اولین پایه آن به حساب می‌آید زیرا هدف نهایی اسلام این است که مکارم اخلاق در جامه رشد و تحقق یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: مسئولان فرهنگی و همه ما باید بدانیم  که دشمن امروز با تمام توان برای جنگ و نبرد فرهنگی به میدان آمده و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتیم، باید در این میدان نیز حضور یابیم و جوانان و فرزندان خود را آماده چنین نبردی کنیم تا بتوانند پیروز سنگر دفاع از اخلاق باشند و نصرت الهی بار دیگر تحقق یابد.