به گزارش
گرداب و به نقل از تسنیم، رگولاتور
وسایل ارتباط جمعی روسیه رسما از شبکه اجتماعی فیسبوک، سرویس جیمیل و
میکروبلاگ توئیتر خواسته تا به عنوان ابزارهای توزیع اطلاعات خود را در این
کشور به ثبت برسانند.
معاون رگولاتور وسایل ارتباط جمعی این کشور در گفتوگو با یکی از رسانههای
روس زبان هدف از انجام چنین تصمیمی را مطابقت این ابزارها با قانون جدید
مربوط به کمپانیهای اینترنت و وبلاگنویسان عنوان کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه جولای، مصوبه قانونی را ابلاغ کرد
که بر مبنای آن کلیه میل سرویسها و شبکههای اجتماعی میبایست دادههای
شخصی مربوط به کاربران روسی را به داخل سرورهای این کشور منتقل کنند.
این قانون به کلیه فعالان این بخش مهلت داد تا سپتامبر میزبانیهایشان را به داخل روسیه منتقل کنند.
هفته گذشته اصلاحیهای روی این قانون صورت گرفت و به شرکتهایی که مورد
خطاب این قانون بودند اجازه داد تا اگر نتوانستند در مهلت مقرر اقدام به
انجام چنین کاری کنند، تا ژانویه 2015 میزبانیهای خود را منتقل کنند.