Gerdab.IR | گرداب

يک ديتاسنتر ايراني گواهي نامه استاندارد امنيت اطلاعات دريافت کرد

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹

مدیر عامل این شرکت، مزاياي داشتن گواهي نامه امنيت ISMS را شناسايي مخاطرات سازمان به طور سيستماتيک، ارتقاء محرمانگي، يکپارچگي و دسترس پذيري اطلاعات و در نتيجه بهبود پايداري کسب و کار ذکر کرد.

شرکت افرانت موفق شد به عنوان اولين شرکت ايراني درزمينه خدمات مرکز داده (ديتا سنتر)، گواهي نامه معتبر و بين المللي سيستم مديريت امنيت اطلاعات ISMS را دريافت کند.

به گزارش گرداب، فريدون قاسم زاده مديرعامل شرکت افرانت در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم انتقال پايگاه هاي اينترنتي ايران به داخل کشور، اظهارداشت: اخذ گواهي نامه ISMS از سال 87 به صورت جدي در دستور کار بسياري از سازمان ها و شرکت ها واکثر دستگاه هاي دولتي قرار گرفته است.

وي ادامه داد: این شرکت براي کمک به تحقق اين امر و با هدف ارتقاء امنيت اطلاعات و پايداري خدمات در حوزه فناوري اطلاعات اقدام به راه اندازي ديتاسنتري که در حال حاضر ميزبان سايت هاي حساس و پرمراجعه اي از جمله سايت اعلام نتايج کنکور دانشگاه آزاد اسلامي با بيش از دو ميليون مراجعه در روز کرده است.

قاسم زاده افزود: مطالعات انجام شده توسط مراجع بين المللي نشان مي دهد بيش از 70 درصد مشکلات امنيتي به دلايل غير فني بوده وعمدتا ناشي از مسايل مديريتي است.

وي تصريح کرد: پياده سازي استاندارد ISMS موجب ارتقاء و بهبود مستمر امنيت در سازمان ها مي گردد.

مديرعامل افرانت در ادامه با معرفي سيستم هاي مديريت امنيت اطلاعات اظهارداشت: ISMS مجموعه اي ازسياست ها، سيستم ها و روش هاست که براي دستيابي به سطح قابل قبولي از امنيت اطلاعات در سازمان ها طراحي و پياده سازي مي شوند و به همين دليل اخذ گواهي نامه ISMS براي ديتاسنتر ها که محل نگهداري اطلاعات سازمان ها و شرکت ها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي مزاياي داشتن گواهي نامه امنيت ISMS را شناسايي مخاطرات سازمان به طور سيستماتيک، ارتقاء محرمانگي، يکپارچگي و دسترس پذيري اطلاعات و در نتيجه بهبود پايداري کسب و کار ذکر کرد.

مديرعامل افرانت گفت: طراحي و پياده سازي ISMS اين شرکت توسط SCAN IT ظرف مدت يک سال انجام گرفته و مميزي آن توسط مميزان بين المللي شرکت IMQ ايتاليا انجام شده است.

وي افزود: ديتاسنتر اين شرکت اولين و تنها ديتاسنتر ايراني است که توانسته اين گواهي نامه را کسب کند، در حالي که در داخل کشور تنها هفت شرکت و در حوزه فناوري اطلاعات فقط سه شرکت موفق به اخذ گواهي نامه ISMS شده اند.

قاسم زاده کسب اين موفقيت افرانت را الگوي مناسبي براي ساير سازمان ها و نهادهاي فناوري اطلاعات به ويژه ارايه دهندگان خدمات ديتاسنتر در ايران دانست تا با بهره مندي از اين استاندارد بتوانند سطح امنيت اطلاعات را به صورت رويه مند ارتقاء دهند.

منبع: موج