Gerdab.IR | گرداب

افزايش فساد در سرزمين اشغالي

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹

سازمان عفو بين‌الملل در گزارشي با اشاره به افزايش فساد جنسي در سرزمين‌ اشغالي مي‌نويسد كه در سال 2009 در هر چهار ساعت يك زن در اسرائيل مورد تجاوز قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، سازمان عفو بين‌الملل در گزارش ژوئن خود به بررسي موضوع فساد اخلاقي در سرزمين‌ اشغالي پرداخته و مي‌نويسد: در حاليكه در سال 2000، در هر 13 ساعت يك زن در اراضي اشغالي مورد تجاوز قرار مي‌گرفت؛ اين آمار در سال 2009 به سقف 4 ساعت كاهش يافته است.

عفو بين الملل ضمن اشاره به اين موضوع، به بحث در خصوص موضع رژيم صهيونيستي در قبال اين جنايت زشت پرداخت و تاكيد كرد: اسرائيل در حمايت از حقوق انساني زنان و دختران جواني كه براي استفاده در تجارت فحشا از كشورهاي تازه استقلال يافته شوروي سابق به اين سرزمين آورده مي‌شوند، كوتاهي مي كند.

در گزارش مذكور آمده است: بيشتر زنان و دختران جوان خارجي كه به اسرائيل آمده‌اند، به يك كالا مبدل شده‌اند و در مقابل پرداخت چندين هزار دلار به فرد ديگري واگذار مي‌شوند و مورد معامله قرار مي گيرند. كساني كه اين زنان را خريداري مي‌كنند، آنها را همچون يك برده به كارهاي خلاف عفت وا مي‌دارند تا آن مبلغي را كه براي به دست آوردنشان پرداخته‌اند، باز پس گيرند.

به نوشته مركز اطلاع رساني فلسطين اين زنان در آپارتمان‌ها حبس مي‌شوند و گذرنامه ها و بليط هاي سفرشان نيز توسط فردي كه آنها را خريداري كرده است، مصادره مي‌شود. بسياري از اين افراد هدف انواع خشونت‌ها قرار مي‌گيرند كه از آن جمله مي‌توان به تجاوز اشاره كرد.

عفو بين‌الملل خاطرنشان ساخت: اسرائيل هرگز افرادي را كه به اين شكل هولناك حقوق بشر را زير پا مي‌گذارند، تقديم دستگاه قضايي نمي‌كند و مجازات نمي‌نمايد.

سازمان مذكور تصريح داشت: به ندرت به زناني كه از كشورهاي تازه استقلال يافته شوروي سابق به اسرائيل آورده مي‌شوند، اجازه خروج از آپارتمان داده مي‌شود؛ البته آنها به هيچ وجه اين حق را ندارند كه به تنهايي محل نگهداريشان را ترك كنند. ضمنا دلالاني كه اين زنان را خريداري كرده و آنها را تحت اختيار خود دارند، بيشتر دارايي‌هايي كه اين زنان به دست مي آورند، را براي خود مي‌گيرند.

در گزارش اخير جمعيت اجتماعي رژيم صهيونيستي ويتسو آمده است: در سال 2009 ما شاهد افزايش بي‌سابقه ميزان خشونت و جنايت عليه زنان در اسرائيل بوديم. 15 زن توسط همسران خود يا فرزندانشان كشته شده اند. ضمنا تعداد كساني كه با پليس تماس مي‌گيرند تا آنها را در برابر اقدامات خشونت‌آميز حمايت كنند تا سقف 10 درصد افزايش يافته است.

منبع: فارس