Gerdab.IR | گرداب

اولین نمایشگاه «امنیت سایبری ایران» شروع به‌کار کرد

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳

نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران با هدف نمایش توانمندی و ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه امنیت از امروز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری دانشجو، نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران با هدف نمایش توانمندی و ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه امنیت آغاز به‌کار کرد.

در این نمایشگاه 38 شرکت فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) آخرین دستاوردها و توانایی های خود را در اولین نمایشگاه امنیت سایبری ایران عرضه می‌کنند.

سه محور برگزاری این نمایشگاه تخصصی شامل «محصولات امنیتی، داخلی و خارجی»، «خدمات و سرویس‌های مرتبط با افتا» و «آگاهی‌ رسانی و آموزش» هستند.

ارتقای آگاهی امنیتی کشور نیز از دیگر اهداف کمیسیون افتا است و براین اساس کارگاه‌های آموزشی مختلف افتا، در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

«چالش‌های پیاده‌سازی مدیریت امنیت اطلاعات»، «مقابله با تهدیدات امنیتی فضای سایبر»، «دغدغه‌های امنیتی مهاجرت به دنیای نرم‌افزارهای آزاد» و «مدیریت زمان و استرس‌های شغلی در امنیت» از جمله عناوین کارگاه‌های آموزشی این نمایشگاه است.

با توجه به ضرورت آشنایی جامعه با مقوله امنیت، دایره هدف این نمایشگاه علاوه بر ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، حتی مخاطبان عمومی نیز هستند.

نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران با حضور بیش از 38 شرکت دولتی و خصوصی حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و با حمایت شورایعالی فضای مجازی و سازمان فناوری اطلاعات ایران به مدت 4 روز از 5 تا 8 مهر ماه در مرکز آفرینش‌های هنری خیابان حجاب برگزار می‌شود.