Gerdab.IR | گرداب

ساخت فيلم جعلي عليه ايران

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹

تيمي متشکل از ماموران اطلاعاتي آمريکا و انگليس مشغول ساخت فيلمي جعلي هستند که در آن نيروهاي ايراني در حال تحويل سلاح و مهمات به مخالفان دولت افغانستان نشان داده مي‌شوند.

يک منبع آگاه در ستاد نيروهاي آمريکايي در بگرام از تلاش آمريکا و انگليس براي ساخت فيلمي جعلي در زمينه دخالت ايران در درگيري‌هاي افغانستان خبر مي‌دهد.

به گزارش گرداب، شبكه خبري پرس‌تي وي گزارش داد: اين منبع که خواست نامش فاش نشود گفت كه تيمي متشکل از ماموران اطلاعاتي آمريکا و انگليس مشغول ساخت فيلمي جعلي هستند که در آن نيروهاي ايراني در حال تحويل سلاح و مهمات به مخالفان دولت افغانستان نشان داده مي‌شوند.

بر پايه اين گزارش اين گروه اطلاعاتي يکي از تدوين‌گران برجسته و حرفه‌يي آمريکايي در زمينه مونتاژ و تدوين رايانه‌يي را براي اين کار به مشاوره گرفته‌اند.

فن‌آوري رايانه‌يي به گونه‌اي در اين فيلم به کار رفته است که در بيش‌تر بخش‌هاي فيلم وانمود شود که فيلم‌برداري به وسيله ماهواره يا هواپيماي جاسوسي انجام شده است.

به گفته اين منبع خبري مراحل مربوط به فيلمبرداري و ساخت سکانس‌هاي اين فيلم به اتمام رسيده است و هم‌اکنون دست اندرکاران مشغول تدوين آن هستند.

اين خبر در حالي منتشر مي‌شود که در ماه ميلادي گذشته براي آمريکا و متحدانش پرتلفات‌ترين ماه از زمان تهاجم به افغانستان در سال 2001 بوده است.

به نظر مي‌رسد دولت‌هاي آمريکا و انگليس در تلاشند با متهم کردن ايران، فشار افکار عمومي ملت‌هاي خود و جهان را بر خود کاهش دهند و زمينه را براي فشار بيش‌تر به تهران فراهم کنند.

انگليس و آمريکا در حالي در تلاشند که پاي ايران را به مشکلات خود در افغانستان بکشانند که گزارش‌هاي مقامات افغانستان و هم‌چنين مراکز پژوهشي اين دو کشور حکايت از ارتباط مخفيانه و تباني طالبان با نظاميان انگليسي و آمريکايي دارد.

باراک اوباما ـ رييس‌جمهور آمريکا ـ به تازگي ژنرال استنلي مک‌کريستال، فرمانده نظامي اين کشور در افغانستان را به دليل مصاحبه جنجالي وي برکنار و ديويد پترائوس را جايگزين وي کرد.

مک‌کريستال در مصاحبه با مجله رولينگ استون ضمن انتقاد و تمسخر سياست‌هاي کاخ سفيد شکست آمريکا را در افغانستان پيش‌بيني کرده بود و کارل ايگنبري ـ سفير واشنگتن در کابل ـ را به خيانت متهم کرده بود.

منبع: ایسنا