Gerdab.IR | گرداب

به دلیل برآورده نشدن انتظارات رگولاتوری/

اعطای پروانه تلویزیون اینترنتی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳

پروانه تلویزیون اینترنتی که قرار بود عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت سروش رسانه اعطا شود به تعویق افتاد.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری دانشجو، براساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراسم اعطای پروانه تلویزیون اینترنتی به سروش رسانه که قرار بود 9 مهر برگزار شود به تعویق افتاد.

گفته می‎شود به دلیل آنکه سروش رسانه نتوانسته است انتظارات سازمان تنظیم مقررات را برآورده کند، این برنامه به زمان دیگری موکول شده است.

این مراسم قرار بود با حضور وزیر ارتباطات برگزار شود.

کسب مجوز صدا و تصویر از طریق خطوط پرسرعت ثابت که با استفاده از پروتکل اینترنت ممکن می‌شود یکی از شروط ارائه این سرویس است.

دریافت کنندگان این مجوز می‌توانند بانک فیلم‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا‌و‌سیما را از طریق خطوط پرسرعت ثابت ارائه دهند.

به گفته رگولاتوری و در راستای نهضت تولید و توزیع محتوای داخلی این مجوز به صورت غیر‌انحصاری به همه متقاضیان با شرایطی آسان اعطا و امکان ارائه محتوای موجود در کشور اعم از پخش زنده، ویدئو درخواستی، فیلم‌های سینمایی و به‌طور کلی محتوای صدا و ویدئوی مورد نیاز مردم با بهترین کیفیت فراهم می‌شود.

با گسترش پهن باند در کشور، ایجاد شبکه‌هایی که سرویس ویدئو را با بالاترین کیفیت، سرعت و با کمترین تاخیر به کاربران برسانند بسیار لازم و ضروری است.