Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن‌تايمز:

آمريكا به جاي تحريم، از گروه‌هاي مخالف ايران حمايت كند

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۹

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به ناكارآمدي تحريم‌ها در توقف برنامه‌ هسته‌اي ايران پيشنهاد داد كه آمريكا بايد از گروه‌هاي مخالف ايران به خصوص گروهك تروريستي منافقين حمايت كند.

به گزارش گرداب، روزنامه آمريكايي "واشنگتن تايمز" در گزارشي نوشت: در حالي كه ايران به تلاش‌هاي خود براي تبديل شدن به يك قدرت هسته‌اي ادامه مي‌دهد، "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا قانوني را امضا كرد كه تحريم‌هاي اقتصادي جديدي را عليه شركت‌هايي كه با ايران به تجارت مي‌پردازند، اعمال خواهد كرد. اين اقدام در راستاي تحريم ماه گذشته شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران بوده است.

اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: اما اين اقدامات دلگرم كننده بايد در برابر پيشينه پريشان‌كننده‌اي كه توسط "لئون پانتا" رئيس سيا اعلام شده بود، بررسي شود. وي گفته است كه ايران مواد هسته‌اي كافي براي ساخت دو بمب هسته‌اي دارد و در صورتي كه بخواهد مي‌تواند طي دوسال تسليحات اتمي بسازد. پانتا اين سوال را مطرح كرده بود كه آيا تحريم‌ها مانع از بلندپروازي ايرانيان در رابطه با توانايي هسته‌اي مي‌شود؟ پانتا خود جواب اين سوال را مي‌دهد و مي‌گويد "احتمالا خير."

واشنگتن تايمز گزارش خود را اينگونه ادامه مي‌دهد: برخي‌ها  تلاش می کنند خود را مطمئن سازند و مي‌گويند اگر اوضاع بدتر و بدتر شد، اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران حمله هوايي خواهد كرد. اما در همان زماني كه اين اقدام ممكن است توليد نخستين بمب هسته‌اي ايران را به تاخير بياندازد، ممكن است باعث اين موضوع شود كه بعد از مدت زمان كوتاهي، ايران توليد هسته‌اي خود را تسريع بخشيده و همانطور كه پيشتر قول داده بود، منافع آمريكا و غرب را در منطقه مورد هدف قرار دهد كه اين اقدام پيامدهاي نامعلومي به دنبال خواهد داشت.

اين روزنامه آمريكايي در ادامه گزارش خود به ارائه راه‌حلي جايگزين بري متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران مي‌پردازد و خواستار حمايت از مخالفان نظام ايران مي‌شود.

واشنگتن تايمز می نویسد: دموكرات‌ترين ائتلاف مخالفان ايران، شوراي ملي مقاومت ايران (گروهك تروريستي منافقين) در پايان ماه گذشته در پاريس تظاهرات برگزار كرد.
اين روزنامه آمريكايي با لحني تحسين‌آميز درباره گروهك تروريستي منافقين ادامه داد: و اين گروه اعلام كرده است كه خواستار تاسيس حكومتي "غير هسته‌اي"، "سكولار" و "دموكراتيك" است كه به حقوق بشر و زندگي مسالمت‌آميز با همسايگان احترام مي‌گذارد.

البته اين روزنامه آمريكايي كه گروهك‌ تروريستي منافقين را مسالمت‌آميز و بشردوستانه معرفي مي‌كند، هيچ اشاره‌اي به ترورهاي گسترده اين گروهك در داخل خاك ايران نمي‌كند. گروهك تروريستي منافقين در دوران جنگ هشت ساله ايران با عراق، با همكاري با حزب بعث عراق،‌ هزاران ايراني را به خاك و خون كشيد و با وجود اقدامات تروريستي وسيع، همچنان مورد حمايت كشورهاي غربي مدعي حقوق بشر است.

واشنگتن تايمز در ادامه گزارش خود به نقل قول‌هايي از "مريم رجوي" كه از وي به عنوان رئيس منتخب شوراي ملي مقاومت ايران ياد مي‌كند، مي‌پردازد.

اين روزنامه به نقل از رجوي نوشت كه رهبران غربي براي سال‌ها تلاش كردند كه با ايران تعامل كنند و اين اقدام فقط به خريد زمان براي پروژه‌هاي هسته‌اي ايران منتهي شد و سرانجام سياست غربي‌ها به بن‌بست رسيد و بايد اين سياست معكوس شود.

رجوي كه خود را حامي ملت ايران مي‌داند در ادامه مي‌گويد كه تحريم‌هاي بين‌المللي اخير ضروري اما ناكافي بوده است.
اين مسئول گروهگ تروريستي منافقين پا را فراتر نهاده و به اوباما دستور مي‌هد كه بايد شركت‌هاي نفتي و گازي كه با ايران تعامل دارند را مورد هدف قرار دهد هر چند كه ممكن است در كوتاه مدت پيامدهاي اقتصادي براي اين شركت‌ها به همراه داشته باشد.

بر اساس گزارش واشنگتن تايمز، "جان بولتون" سفير سابق آمريكا در سازمان ملل يكي از كساني بوده است كه در راهپيمايي اخير گروهك تروريستي منافقين در پاريس حضور داشته است و در اين تجمع گفته است كه دولت آمريكا بايد يك "سياست تغيير رژيم فعالي" را در ايران اتخاذ كند كه نبايد در مسير مشروع گروه‌هاي مخالف ايران قرار گيرد.

منبع: فارس