Gerdab.IR | گرداب

تأکید یک استاد حوزه بر عدم انفعال در مورد فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام اسلامی نباید از گسترش وسایل ارتباط جمعی هراس داشته باشد و نباید اینگونه پنداشت که گسترش این امکانات اعتقادات جوانان را تضعیف می‌کند.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز در عصری قرار داریم که وسایل ارتباط جمعی و رشد تکنولوژی موجبات برقراری ارتباطات آسان را فراهم کرده و ما باید تلاش کنیم به جای اینکه دشمنان از این امکانات علیه اعتقادات ما بهره ببرند؛ یاران سیدالشهداء(ع) از این ظرفیت‌ها برای نشر معارف الهی استفاده کنند.

وی بیان داشت: نظام اسلامی ما نباید از این امر هراس داشته باشد که گسترش وسایل ارتباطات جمعی موجب تضعیف اعتقادات جوانان خواهد شد؛ چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب اعتقاد داریم که ایمان و خودباوری جوانان امروز از جوانان دوران دفاع مقدس اگر مستحکمتر نباشند کمتر هم نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه جوانان ما در سال‌های دفاع مقدس فکرشان دشمن غلبه داشت، افزود: امروز هم در جنگ فرهنگی، یاران امام حسین(ع) باید این برتری خود علیه دشمنان را نشان دهند و با استفاده از دهکده جهانی که آنها مدعی ایجادش هستند معارف مکتب اسلام و تشیع را به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: امروز دشمنان با فراهم آوردن بسترهای شهوترانی بدنبال هجوم به ایمان و اعتقادات جوانان هستند و ما اعتقاد داریم جوانان ما با استمدادهای الهی می‌توانند بر این جنگ غالب شوند و در این زمینه نباید حالت انفعالی به خود بگیریم و از فضاهای مجازی هراس داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کسانی که در مجالس سیدالشهداء(ع) حضور می‌یابند و اشک می‌ریزند باید در میدان فرهنگی نیز حضور جدی داشته باشند و می‌شود با بهره گیری از امکانات فضاهای مجازی جوانان کشورهای دیگر را به سمت دین اسلام هدایت کرد.

کار‌شناس برنامه‌های مذهبی صدا و سیما ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی خداوند جوانان و رزمندگان ما را به پیروزی رساند و امروز هم به این امر اعتقاد داریم که خداوند با ما است و ما باید به تکلیف خود عمل کنیم.