Gerdab.IR | گرداب

باز هم شایعات کار دست‌مان داد/

شایعه‌سازانی که صبر «مرتضی پاشایی» را تمام کردند

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳

مرحوم مرتضی پاشایی، چند روز قبل از وخامت اوضاع و درگذشت، از پخش شایعات مرگش در شبکه‌های اجتماعی حسابی گلایه‌مند بود و معتقد بود شایعه‌سازان در شبکه‌های اجتماعی دارند او را «زنده به‌گور» می‌کنند.

به گزارش گرداب، «مرتضی پاشایی»، خواننده جوانی که صبح جمعه 23 آبان بر اثر بیماری سرطان درگذشت، پیش از این از انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی گلایه‌مند بود.

مرحوم پاشایی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه «شوک» روزنامه ایران که در 22 آبان منتشر شد، گفته بود: برخی به جای اینکه برای سلامتی من دعا کنند و روحیه‌ام را بالا ببرند، با شایعه مرگم غم بزرگی بر دل من نشانده‌اند.

به گزارش روزنامه ایران، این خواننده محبوب 17 آبان ماه به خاطر بیماری سرطان در بیمارستان بهمن شهرک غرب بستری شد و همین کافی بود تا شایعه مرگ وی سطح گسترده‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را پر کند.

در حالی گروهی شایعه‌ساز مرتب اخباری مبنی بر مرگ وی را انتشار می‌دادند که تیم پزشکی با اقدامات تخصصی به درمان مرتضی پاشایی امیدوار شده بودند.

گفته می‌شود بیماری این خواننده تا کیسه صفرا پیش رفته بود که پس از بالا رفتن و افزایش سیستم تدافعی‌اش وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و حالش بهتر شده بود.

مرتضی پاشایی وقتی خبرنگار «شوک» بر بالینش ایستاد، با چهره‌ای امیدوار به زندگی گفت: شریف‌ترین مردم دنیا را داریم، چند روزی است که خبر مرگم را در فضای مجازی می‌بینم و می‌شنوم. من با حمایت و صدای دست‌های مردم ایران به شهرت رسیدم و همه پیشرفت‌هایم را مدیون آنان می‌دانم.

وی که گله‌مند بود، گفت: نمی‌دانم چه شده است که من با تکیه بر خدا و دعای خانواده و دوستانم زنده مانده‌ام اما برخی‌ها می‌خواهند مرا از دنیا بیرون برانند، انتظار نداشتم به جای ایجاد انگیزه برای زندگی و مبارزه من با این درد بزرگ، اندک روحیه‌ای که داشته‌ام را به نابودی بکشانند! مگر من در این دنیا جای چه کسی را تنگ کرده‌ام.

مرتضی پاشایی در پایان گفت: از این نوع زنده به گور شدنم دلم سخت گرفته است و نیاز به حمایت عاطفی مردم دارم تا این اندک صبری هم که در من باقی مانده، از بین نرود.

کمی فکر کنیم!
خبرگزاری ایسنا هم با انتشار یادداشتی در این زمینه خطاب به کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگر خبر درگذشت هنرمندی را بر روی تلفن همراه خود دریافت کرده‌ایم، بهتر است پیش از بازنشر آن، اندکی وقت صرف کرده و با استفاده از همان تلفن همراه، منابع موثق موجود در فضای مجازی، مانند خبرگزاری‌های رسمی و یا وب‌سایت آن شخص را مطالعه کنیم و اگر از صحت مطلب مطمئن شدیم، آن‌گاه منتشر کنیم.

محمدامین صالحی‌نژاد در ایسنا این‌طور ادامه می‌دهد: گاهی هم باید خودمان را جای خانواده دیگران بگذاریم؛ آیا اگر فردی از خانواده خودمان در بستر بیماری باشد به گونه‌ای که رنج بیماری در چهره‌اش نمایان شود و در نهایت فوت کند، آیا موافقیم که تصویرش را برای دیگر اعضای خانواده ارسال کنیم، یا ترجیح می‌دهیم همان چهره زیبا و جوان وی در ذهن دیگران باقی بماند؟!

پاشایی صبح چهارشنبه 21 آبان به بخش منتقل شده بود، اما در پی وخامت اوضاع عمومی، صبح 23 آبان دار فانی را وداع گفت.