به گزارش
گرداب و به نقل از زومیت، براساس گزارش منتشر شده توسط گلوبال وب ایندکس که برگرفته از یک تحقیق
است، سرویس تامبلر در میان سایر سرویسها رشد قابل توجهی را در ۶ ماه اخیر
به خود دیده است. تعداد کاربران تامبلر در ۶ ماه اخیر بیش از ۱۲۰ درصد رشد
کرده است. پس از تامبلر، اینستاگرام و پینترست قرار دارند که در ماههای
اخیر بیشترین رشد را از آن خود کردهاند.
در میان اپلیکیشنهای ارتباطی مورد استفاده نیز اسنپچت از ابتدای سال
۲۰۱۴ میلادی ۵۶ درصد رشد کرده است. فیسبوک مسنجر نیز هر یک شاهد رشدی ۵۰
درصدی بودهاند.
فیسبوک تنها سرویس اجتماعی است که در میان کاربران ۱۴ تا ۲۴ سال شاهد
کاهش کاربران فعال بوده است. دو سوم از کاربران نوجوان فیسبوک به این
موضوع اشاره کردهاند که دیگر مثل گذشته بصورت فعال از فیسبوک استفاده
نمیکنند.
کاربران مورد نظر فیسبوک را ترک نکردهاند، بلکه دیگر همچون گذشته
بصورت فعال این سرویس اجتماعی را مورد استفاده قرار نمیدهند. در کنار کاهش
استفاده از فیسبوک به میزان ۰.۵ درصد، سایر شبکههای اجتماعی چون گوگل
پلاس شاهد رشد بودهاند.
حدود ۳۷ درصد از کاربران فیسبوک در سایر سنین و ۵۰ درصد از نوجوانان،
این شبکه اجتماعی را خستهکننده خواندهاند. شمار دیگری از کاربران نیز
اعلام کردهاند که از فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی بسیار کمتر از گذشته
استفاده میکنند، چراکه این سرویسها دیگر مثل سابق جذاب نیستند.
۱۵ درصد از نوجوانان دلیل عدم استفاده از فیسبوک را حضور والدین خود در این شبکه اجتماعی عنوان کردهاند.
فیسبوک همچنان بهعنوان پرمخاطبترین شبکه اجتماعی مطرح است. بیش از
۴۰ درصد از افراد مورد بررسی در این تحقیق، از فیسبوک استفاده میکنند. ۲۰
درصد از افراد شرکتکننده در این طرح نیز از یوتیوب استفاده میکنند، که
این موضوع یوتیوب را در رتبه دوم پس از فیسبوک قرار داده است.