Gerdab.IR | گرداب

تائید فرار شهرام امیری توسط رسانه های‌خارجی

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۹

شبکه‌ها و خبرگزاری های رویترز، الجزیره و سی‌ان‌ان ضمن تایید پناهنده شدن امیری به سفارت پاکستان از درخواست وی برای ورود به ایران خبر دادند.

به گزارش گرداب، عبدال باسط، سخنگوی سفارت پاکستان که حافظ منافع ایران در آمریکا می باشد در گفتگو با بی بی سی ضمن تایید فرار امیری از دست ماموران سیا، اظهار داشت که امیری خواهان بازگشت سریع به ایران شده است.

جان لاین ،خبرنگار بی بی سی در این باره گفت : "متواری شدن امیری و فرار از چنگال ماموران سیا شکست بزرگی برای سازمان جاسوسی سیا می‌باشد و شاید در زمینه دیپلماتیک با پاکستان مشکلاتی ایجاد شود و موازنه دیپلماتیک صورت گیرد."

به گزارش بی بی سی، سخنگوی سفارت پاکستان ضمن گفتگو با مصطفی رحمانی، مسئول منافع ایران در آمریکا، خواهان بازگشت امیری شده است و رحمانی نیز در پی رتق و فتق بازگشت سریع امیری به ایران می باشد.

بی بی سی نوشت: "مقامات آمریکایی قادر به حضور در بخش حافظ منافع ایران نمی باشند اما شاید در اعزام وی به سوی ایران کار شکنی کنند."

شبکه ها و خبر گزاری های رویترز،الجزیره و سی ان ان نیز ضمن تایید پناهنده شدن امیری به سفارت پاکستان از درخواست وی برای ورود به ایران خبر دادند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران