Gerdab.IR | گرداب

انهدام شبكه مجرمان اينترنتى در تهران

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۷

حدود دو هفته قبل چند تن از كارمندان يك شركت با مراجعه به پليس امنيت عمومى تهران از فعاليت هاى مجرمانه اعضاى شبكه‌ای پرده برداشتند.

تبهكاران اينترنتى كه عكس و نشانى كاركنان شركت هاى مختلف را روى شبكه اينترنت قرار مى دادند با رديابى پليس دستگير شدند.

به گزارش گرداب به نقل از ایران، حدود دو هفته قبل چند تن از كارمندان يك شركت با مراجعه به پليس امنيت عمومى تهران از فعاليت هاى مجرمانه اعضاى شبكه‌ای پرده برداشتند.

آنها در شكايت خود اظهار داشتند، به تازگى دريافته اند عكس و تلفن هاى خصوصى شان روى وبلاگ مستهجنى قرار داده شده و در نتيجه با تماس هاى فراوان در اين زمينه روبه رو شده اند.

با طرح اين شكايت گروهى از مأموران پليس امنيت اخلاقى به تحقيق در اين باره پرداختند. اين در حالى بود كه چند شكايت مشابه نيز از سوى كاركنان چند شركت ديگر هم به دست پليس رسيد.

مأموران در تجسس هاى گسترده دريافتند اين وبلاگ از سوى اعضاى يك شبكه مجرمان اينترنتى راه اندازى و مديريت مى شود. پليس همچنين دريافت، تبهكاران با راه اندازى يك سايت اينترنتى در پوشش فروش سى دى نرم افزار، سرگرم توزيع فيلم‌های مستهجن در تهران هستند.

سردار عليپور، رئيس پليس امنيت و اطلاعات تهران با اعلام اين خبر افزود: «مأموران پس از شناسايى اعضاى شبكه وارد عمل شده و ۲۸ تن را در اين رابطه دستگير كردند.» به گفته وى تاكنون ۱۸ پرونده عليه متهمان تشكيل شده و ۳۳ تن نيز شكايت كرده اند.