Gerdab.IR | گرداب

گاردین:

انگلیس، مهد تروریست‌های بین‌المللی

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۹

روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت: با تحلیل آماری تمام نقشه‌های ترور برملا شده در 10 سال گذشته، مشخص شد که اکثریت تروریست‌ها در انگلیس در همین کشور متولد شده‌ و آموزش دیده اند.

 روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی تحلیلی تأکید کرد که بیشتر تروریست‌های بین‌المللی در انگلیس متولد می‌شوند و برای انجام حملات تروریستی در این کشور آموزش می‌بینند.

به گزارش گرداب، "جرمی تیلور" رئیس مرکز انسجام اجتماعی انگلیس وابسته به دانشگاه دورهام این کشور با چاپ گزارشی تحلیلی در روزنامه گاردین به بررسی وضعیت تروریست‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها در کشور انگلیس پرداخت.

وی در این گزارش تأکید کرد: با تحلیل آماری تمام نقشه‌های ترور برملا شده در 10 سال گذشته، مشخص شده که اکثریت تروریست‌ها در انگلیس در همین کشور متولد شده‌اند.

تیلور در ادامه گزارش خود می‌افزاید: اکثر تروریست‌های متولد انگلیس زیر 30 سال هستند و تحصیل کرده و شاغل می باشند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: محققان مرکز انسجام اجتماعی انگلیس برای جمع آوری اطلاعات مجرمان تروریست 2 سال وقت صرف کردند، آنها گزارشی از اطلاعات جمع آوری شده منتشر کردند که نشان می داد در بین سال های 1999 تا 2009، 119 نفر اعم از انگلیسی‌ها و خارجی در اقدامات تروریستی دست داشتند.

رئیس مرکز انسجام اجتماعی انگلیس در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: این گزارش در حالی در لندن منتشر شد که انگلیس برای برگزاری پنجمین سالگرد بمب‌گذاری 7 جولای سال 2005 که از مرگ‌بارترین حملات تروریستی در این کشور بود، آماده می‌شود.

جرمی تیلور در حالی نتایج این تحقیق را افشا کرده است که چندی پیش نیز اختلافات زیادی بین دو کشور انگلیس و آمریکا بر سر معامله نظامیان انگلیسی با فرماندهان شبه نظامیان در افغانستان ایجاد شد.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند که انگلیس با طالبان در کشت مواد مخدر همکاری دارد و در رشد طالبان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

منبع: فارس