مهدی نقوی طراح موتور جستوجوی ایرانی یوز با اعلام آماری از
موتورجستوجوهای مطرح اظهار داشت: حجم اطلاعات در اینترنت تا سال 2015 حدود
60 اگزابایت است. گوگل یک میلیون ماشینهای در سراسر دنیا دارد و درآمد
این شرکت در سال 2009 حدود 20 میلیارد دلار و ارزش سهام آن 208 میلیارد
دلار بوده است.
وی با اشاره به اهمیت جویشگرها، توضیح داد: 93 درصد
خریداران اینترنتی از جویشگرها استفاده میکنند، 85 درصد ترافیک هدفمند در
اینترنت توسط جویگشرها ایجاد میشود و حدود 90 درصد بازدید مجدد از
سایتها مبتنی بر هدایت جویشگرها است. حدود 70 درصد مردم نیز گوگل را
دروازهای برای اینترنت میدانند.
طراح موتور جستوجوی ایرانی یوز درباره استفاده مردم
جهان از google، yahoo، bing در مقایسه با موتور جستوجوهای بومی هر
کشور، توضیح داد: 76درصد کاربران چینی از baidu (موتورجستوجوی بومی چین)
استفاده میکنند. 70 درصد کاربران کرهای از NAVER کره استفاده میکنند. 60
درصد کاربران روسی از Yandex استفاده میکنند و 52 درصد کاربران چک از
Seznam.czچک استفاده میکنند.
نقوی با بیان اینکه مردم ایران از چه جویشگری
استفاده میکنند، گفت: ایرانیان روزانه 25 میلیون بازدید از گوگل دارند.
ایران چهارمین رتبه استفادهکنندگان از گوگل را دارد؛ در حالیکه مردم
آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین و ... در ردههای 10 به بعد هستند.