Gerdab.IR | گرداب

مفتي سابق كل اردن:

استفاده از "فيس بوك" در امور غير شرعي حرام است

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۹

مفتي سابق اردن اعلام كرده كه هرگونه استفاده خلاف موازين شرعي و عرفي از سايت هاي اينترنتي از جمله "فيس بوك " حرام است.

به گزارش گرداب، در پي افزايش استقبال شهروندان اردني از سايت اينترنتي "فيس بوك"، مفتي سابق اين كشور استفاده از اين سايت را در امور فساد، غير اخلاقي و غير شرعي حرام اعلام كرد.

 "نوح قضاة" مفتي پيشين كل اردن با صدور فتواي شماره 838 به طور رسمي اعلام كرد كه استفاده از سايت اينترنتي "فيس بوك" چنانچه جهت گفت‏وگو با نامحرمان و يا به منظور استفاده در امور فساد و خلاف شرع باشد از لحاظ اسلامي حرام است.

در اين فتوا آمده است: "استفاده از تمامي سايت هاي اينترنتي چنانچه در زمينه انتشار خير و يا دعوت به موازين شرعي باشد از لحاظ فقهي بلامانع است و مساله حرام بودن به كارگيري آن ها بستگي به نوع استفاده از آن دارد."

مفتي سابق كل اردن در پايان اين فتوا اعلام كرده كه هرگونه استفاده خلاف موازين شرعي و عرفي از سايت هاي اينترنتي از جمله "فيس بوك" حرام است.

به دنبال استقبال بيش از حد شهروندان اردني از سايت اينترنتي "فيس بوك" و مشكلات به وجود آمده براي بسياري از خانواده هاي اين كشور، كارشناسان امور اجتماعي و نيز اسلامگرايان اردني از افزايش استفاده از اين سايت ابراز نگراني كرده اند و خواستار برخورد قاطع دولت جهت مبارزه با اين پديده شوم شده اند.

در حال حاضر از هر 7 شهروند اردني يك نفر كاربر "فيس بوك" مي باشد كه اين رقم در مقايسه با ميانگين جهاني بسيار بالاست.
 
منبع: فارس