Gerdab.IR | گرداب

موتور جستجوی تصاویر شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

eyein نام تازه‌ترین جستجوگر اینترنتی است که به طور خاص برای یافتن عکس از شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است.

eyein توسط شرکتی به نام Mobli طراحی شده که یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو است.

Eyein هم در قالب یک سایت اینترنتی و هم در قالب یک برنامه موبایلی در دسترس است و درک کاربران از مفهوم جستجو را به طور کامل تغییر می دهد. الگوریتم این موتور جستجو به گونه ای نوشته شده که محتوای موجود در فضای مجازی را بررسی کرده و دقیق ترین اطلاعات در مورد موضوع جستجو را از شبکه های اجتماعی جمع آوری و در دسترس قرار می دهد.

نمایش اطلاعات مکانی و جغرافیایی مربوط به اشخاص و کسب و کارها هم به شیوه ای متفاوت در این موتور جستجو صورت می گیرد. علاوه بر این پلاگین خاص Eyein از سوی چند سایت معروف خبری مانند هافینگتون پست و ... به کار گرفته شده تا مدل خاصی از درآمدزایی از طریق انتشار آنی اطلاعات مربوط به سایت های مذکور خلق شود.

طراحی و تکمیل EyeIn  سه سال به طول انجامیده و تلاش آن برای یافتن تازه ترین محتوای مربوط به هر موضوع با بررسی هشتگ ها ، عکس ها و ویدیوها آن را از رقبایی مانند گوگل متمایز می کند. البته چالش اصلی در برابر این موتور جستجو نمایش برخی محتویات تازه ولی نامربوط است. به عنوان مثال ممکن است در ارتباط با یک چهره هنری به جای اطلاعات دقیق ، عکس های سلفی افرادی که در تازه ترین کنسرت او شرکت کرده اند نمایش داده شود. لذا الگوریتم های مربوط به Eyein باید اصلاح شود.