Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری دولت‌های عرب در امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴

دولت‌های عرب منطقه‌ی خلیج‌فارس قصد دارند طی چهار سال آینده حدود ۹٫۵ میلیارد دلار در امنیت سایبر سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، طبق گزارش امنیتی سالانه‌ای که شرکت سیسکو ارائه می‌دهد، خاورمیانه با تهدیدات گسترده‌ی بدافزارها روبروست.

این تهدیدات به‌ویژه در بخش انرژی وجود دارد که در سال ۲۰۱۴ جزو پنج صنعتی بود که بیشترین خطرهای سایبری متوجه آن بود. به همین علت دولت‌های عرب حاشیه‌ی خلیج‌فارس به فکر سرمایه‌گذاری کلان در امنیت سایبر هستند. شرکت تحقیقاتی مارکتس اند مارکتس (MarketsandMarkets)- که دفتر آن هم در انگلیس و هم در آمریکا است- تخمین زده است که دولت‌های منطقه‌ی خلیج حدود ۹٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۹ در امنیت سایبر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

یکی از مدیران نمایشگاه بین‌المللی امنیت و انعطاف‌پذیری ملی ابوظبی (ISNR Abu Dhabi)، گفت: «ما باید بدانیم دنیای فضای سایبر روزبه‌روز در حال پیشرفت است. حملات مداوم در دنیا موجب شده است که دولت‌ها و مشاغل به دنبال توسعه و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای این مسئله باشند. امنیت سایبر یک مشکل اصلی مجمع اقتصاد جهانی (World Economic Forum)، در امسال بود و همچنین یک تهدید برای امنیت ملی محسوب می‌شود.»

لازم به ذکر است که در مارس سال ۲۰۱۶، نمایشگاه مذکور میزبان ۵۰۰ شرکت از ۴۵ کشور خواهد بود که این شرکت‌ها راه‌حل‌های امنیتی خود را به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند.

همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وزارت کشور امارات اعلام کرده است که نمایشگاه بین‌المللی امنیت، پلتفرمی را برای کشورها فراهم کرده که بتوانند آخرین راه‌حل‌های امنیتی خود را در یک مکان و در یک ‌زمان ارائه دهند.