Gerdab.IR | گرداب

زمان عرضه «ویندوز۱۰» مشخص شد

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

مایکروسافت در ۲۹ جولای (اوایل مرداد ماه) به طور رسمی از نسخه نهایی ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری مهر، ویندوز ۸، ویندوزی نبود که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و دارای باگ هایی بود که کاربران را برای حذف ویندوز جدید و نصب ویندوزهای قبلی ترغیب می کرد.

 اما ویندوز ۱۰ دستخوش تغییرات گسترده ای شده که برخی از کارشناسان از این تغییرات با عنوان تغییرات انقلابی یاد می کنند. اکنون ویندوز ۱۰ با تمام حواشی و سر و صداهای بسیاری که به راه انداخته بود، بالاخره در ۲۹ ژوئیه (اوایل مرداد ماه) به طور رسمی عرضه خواهد شد. 

سیستم عامل ویندوز ۱۰ در حالی عرضه می شود که در ماه های گذشته به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته بود. مایکروسافت از ویندوز ۸ به ویندوز ۸.۱ سپس ویندوز ۱۰ رسید.

در این ویندوز، کاربر از ارتباط برتری بین سخت افزارها برخوردار خواهد شد. زمانی که کاربر در حال استفاده از رایانه یا لپ تاپ خود است، ویندوز تغییر شکل می دهد تا کاربر بتواند از ماوس و صفحه کلید به بهترین نحو استفاده کند یا با اتصال موس و صفحه کیبورد به دستگاه، ارتباط کاربری متفاوتی از نوع هوشمند شکل می گیرد. اگر این ویندوز روی تبلت نصب شود، با استفاده از ابزارهای لمسی باعث تغییراتی در این ویندوز خواهد شد تا کاربران تجربه متفاوتی داشته باشند.

از قابلیت های ویندوز جدید می توان به بازگشت منوی استارت یا دستیار صوتی «کورتنا» را اشاره کرد. دستیار پر سر و صدای صوتی کورتنا روی نوار ابزار بوده و تجربه متفاوتی از گوشی های ویندوزفون را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای مثال، زمانی که به دنبال یک برنامه هستید، کورتنا به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر آن را بیابید یا زمانی که برنامه های مختلفی را روشن دارید از طریق وویس(صدا) می توانید دستور به خاموش یا روشن شدن آنها بدهید.

از دیگر ویژگی های ویندوز جدید می توان به ارتباط بین ایکس باکس و ویندوز ۱۰ اشاره کرد که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق پی سی به بازی های خود در ایکس باکس دسترسی داشته یا با دوستان خود به گفتگو بپردازند یا چت کردن در یک فضای واحد را برای کاربرانش فراهم می کند.