Gerdab.IR | گرداب

گوشی با امکانات رمزگذاری فوق‌العاده

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴

شرکت Turing Robotics برای اولین بار یک گوشی هوشمند طراحی کرده که از امکانات امنیتی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس بدنه این گوشی از یک فلز بسیار مقاوم موسوم به liquidmorphium تولید شده که استحکام آن 1.5 برابر فلز تیتانیوم است.

طراحی ظاهری این گوشی اندرویدی و رابط کاربری آن هم بی شباهت با فیلم های علمی و تخیلی نیست. این گوشی دارای نمایشگر فوق دقیق 5.5 اینچی و پردازشگر Snapdragon 801 است. دو دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی هم برای گوشی turing در نظر گرفته شده است.

سه گیگابایت رم و حافظه‌های قابل انتخاب 16، 64 و 128 از جمله ویژگی های گوشی مذکور است. در این گوشی برای شنیدن موسیقی نمی توان از هدفون استفاده کرد و این کار با استفاده از فناوری بلوتوث صورت می گیرد. در گوشی مذکور از کابل یو اس بی هم برای شارژ استفاده نشده و به جای آن شارژر مغناطیسی خاصی در نظر گرفته شده است.

در نهایت حسگر اثر انگشت هم در سمت چپ گوشی در نظر گرفته شده تا برای شناسایی کاربر و صدور مجوز استفاده از گوشی به کار رود. پوشش نانوی خاص این گوشی سالم ماندن آن در عمق سه متری آب را به مدت دو ساعت تضمین می کند. باتری آن هم از نوع 3000 میلی آمپری است.

رمزگذاری کامل داده‌های رد و بدل شده از طریق یک کلید خصوصی خاص که به طور آفلاین ذخیره می شود این گوشی را از رقبا متمایز کرده است. لذا اگر دو طرف یک مکالمه هر دو از این گوشی ها استفاده کنند سرقت اطلاعات خصوصی آنها نزدیک به محال است.

قرار است در پاییز امسال تنها ده هزار گوشی از این نوع در بازار عرضه شود . قیمت مدل 16 گیگابایتی این گوشی مجهز به سیستم عامل Android 5.1 برابر 610 دلار اعلام شده است.