Gerdab.IR | گرداب

ورود پلیس ایتالیا به ماجرای هکینگ تیم

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴

برخی از اعضای سابق گروه ایتالیایی Hacking Team توسط پلیس شهرمیلان در ایتالیا تحت بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان در پی انتشار اخبار مربوط به گروه ایتالیایی هکینگ تیم و اظهارنظرهای مختلف در زمینه بروز یک حمله سایبری به این گروه، مقامات پلیس این کشور ادعا می‌کنند که احتمالاً انتشار اسناد این گروه به دلیل یک خرابکاری و سرقت اطلاعات داخلی توسط کارمندان سابق این شرکت بوده و آنها در حال بررسی احتمالات هستند.

 گزارش‌ها نشان می‌دهند که پلیس میلان در حال بازجویی تعدادی از کارمندان سابق این شرکت و گروه هکری ایتالیایی است. اعضای در حال بازجویی متهم به هک کردن سامانه‌های داخلی این شرکت و سرقت اسناد آن هستند.

به گزارش رویترز، مقامات ارشد این شرکت شکایتی را علیه شش تن از کارمندان سابق هکینگ تیم تنظیم کرده‌اند و در شکایت‌نامه خود مدعی شده‌اند که این شش نفر اسناد داخلی شرکت را پس از هک در فضای مجازی منتشر کرده و یا در اختیار ویکی لیکس قرار داده‌اند.

بعد از انتشار اخبار همکاری‌های این شرکت با کشورهای مختلف دنیا در زمینه جاسوسی از شهروندان خود، دولت‌های این کشورها تحت فشار شدید افکار عمومی جهان واقع شده‌اند. برخی از شرکت‌های بزرگ دنیا نیز بعد از انتشار ایمیل‌های این شرکت مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفتند.

به عنوان مثال در تعدادی از این ایمیل‌ها عنوان شده است که شرکت بوئینگ از گروه هکینگ تیم خواسته تا بدافزاری بسازد که این بدافزار بتواند از طریق پرواز پهبادها به نقاطی که دارای اینترنت بی سیم Wi-Fi است نفوذ کند.