Gerdab.IR | گرداب

درگیری سایبری هکرهای پاکستان و بنگلادش

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴

گروهی از هکرهای بنگلادشی، وب‌سایت رسمی رییس‌جمهور پاکستان را هک کردند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، هکرها علاوه و بر وب‌سایت رییس‌جمهور پاکستان، 72 وب‌سایت دیگر که متعلق به دولت پاکستان بودند را هک کردند.

اخیراً یک جنگ سایبری بین هکرهای پاکستانی و بنگلادشی شروع شده است و وب‌سایت‌های مطرح دولتی دو کشور نیز از آتش این جنگ در امان نیستند.

این گروه هکری، ظاهر وب‌سایت رییس‌جمهور پاکستان را به هم زدند. پس از تغییر ظاهر وب‌سایت، هکرها تصویر زیر را بر روی وب‌سایت هک شده قرار دادند:

در مصاحبه‌ای خصوصی، یکی از هکرهای این گروه گفت که دلیل آنها برای این حمله، پاسخ به حمله سایبری هکرهای پاکستانی به وب‌سایت دولت بنگلادش بوده است.

بنا بر ادعای رسانه‌ها هکرهای بنگلادشی به سرور اصلی دولت پاکستان نفوذ کردند؛ سروری که وظیفه مدیریت کلیه وب‌سایت‌های دولتی پاکستان را به عهده داشته است. زمانی که هکرها کنترل سرور اصلی را به عهده گرفتند، موفق شدند که وب‌سایت‌های موردنظر را هک کنند.

به نظر می‌رسد که این حمله هکری شدید بوده است، زیرا وب‌سایت رییس‌جمهور پاکستان، ممنون حسین را به مدت دور روز از کار انداخته بود. این اولین باری نیست که هکرهای بنگلادشی به وب‌سایت‌های دولتی پاکستان حمله می‌کنند، قبلاً نیز وب‌سایت‌های دولتی پاکستان، چندین مرتبه توسط هکرهای بنگلادشی هک شده بود. به نظر می‌رسد که این حملات خساراتی را به فضای سایبری پاکستان وارد کرده است. هکرهای پاکستانی نیز حملات سایبری زیادی را به وب‌سایت‌های دولتی بنگلادش انجام داده‌اند.

در زمان انتشار این خبر وب‌سایت رییس‌جمهور پاکستان بازیابی و تعمیر شده است.