Gerdab.IR | گرداب

نرم افزار مکان‌یاب ارتش اسرائیل

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

یکی از برنامه‌های ارتش اسرائیل، برنامه‌ی ارتش دیجیتال آن به نام "Tzayad" است. این واژه در زبان عبری به معنای شکارچی است.

به گزارش گرداب به نقل از  سایبربان، این برنامه در واقع نوعی فناوری است که به واحدهای مختلف ارتش اسرائیل اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را بر روی موقعیت واحدهای خودی و دشمن به اشتراک بگذارند.

این فناوری، مکان‌یاب جغرافیایی (GPS) ارتش اسرائیل است. همه‌ی واحدها با استفاده از این فناوری، این امکان را پیدا می‌کنند تا در مورد اطلاعات واحدهای مختلف به‌روز باشند. فرمانده‌ی ارتش اسرائیل نظارت نزدیکی بر روی تحلیل داده‌های این برنامه دارد.

هم‌اکنون با استفاده از این فناوری، افراد ارتش رژیم صهیونیستی داده‌های مختلفی را از منابع گوناگون را به دست می‌آورند و این فناوری می‌تواند این داده‌ها را تفسیر و در اختیار فرماندهان قرار دهد تا در مواقعی که زیر رگبار حملات هستند، بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

فرماندهان می‌توانند اطلاعاتی را در مورد جوخه‌ی خود شامل موقعیت، تعداد سربازان و محل ذخیره‌ی اسلحه به‌روز کنند. این فناوری می‌تواند خطرهایی را که در مسیر سربازان وجود دارد نشان دهد و موقعیت‌های دشمن را نیز با رنگ قرمز و موقعیت‌های نیروهای خودی را با آبی مشخص کند. از دیگر قابلیت‌های این فناوری، ارسال پیام برای خلبانان بالگردها است؛ مانند پیام‌هایی برای نجات زخمیان جنگی.

گفته شده است که این فناوری همیشه در حال به‌روز شدن است. استفاده از این فناوری نیز مقدار کمی انرژی برخلاف تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌ها مصرف می‌کند. لازم به ذکر است که هدایت این فناوری توسط شرکت تجهیزات نظامی البیت سیستمز صورت می گیرد.