Gerdab.IR | گرداب

میزان آمادگی کشورها برابر حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی و سازمان بین‌المللی مخابرات، میزان آمادگی کشورها در برابر حملات سایبری و میزان امنیت سایبر آن‌ها را نشان دادند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی با همکاری سازمان بین‌المللی مخابرات اخیراً گزارشی را ارائه کردند که در آن میزان آمادگی کشورها در برابر حملات سایبری نشان داده شده است.

جامعه‌ی آماری این گزارش، آفریقا، آمریکا، کشورهای عرب، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دولت‌های غیرمستقل هستند.

در این گزارش، آمریکا و کانادا در رتبه‌های اول و دوم آمادگی در برابر حملات سایبری قرار دارند. بعد از آن‌ها، استرالیا، مالزی و عمان به‌طور مشترک مقام سوم را در اختیار دارند. رتبه‌ی چهارم نیز نصیب نیوزلند و نروژ شده است. رتبه‌ی پنجم نیز به انگلیس، برزیل، استونی، آلمان، هند، ژاپن و کره جنوبی اختصاص داده شده است.

کشورهای اروپایی با توجه به این گزارش، بیشترین میزان تصویب قوانین برای جلوگیری از دسترسی غیرقانونی به اطلاعات را دارند. گزارش مذکور بیان می‌کند که دولت‌ها بدون اجرای اقدامات فنی و داشتن ظرفیت‌ها برای تشخیص و پاسخگویی به حملات، هنوز نسبت به تهدیدات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

یکی دیگر از نکاتی که در این گزارش آمده، این است که جوامع با همه‌ی پیشرفت‌هایی که داشته‌اند هنوز در زمینه‌ی آگاهی بخشی عموم در حوزه‌ی امنیت سایبری و آموزش‌های دقیق در این مسئله عقب هستند.