Gerdab.IR | گرداب

استرالیا به دنبال بیمه‌ی حوادث سایبری

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

استرالیا در راستای توسعه‌ی تجارت و رسیدن به قدرت سایبری در منطقه، قصد دارد تا با بیمه‌ی حوادث سایبری، بخش تجاری خود را ایمن کند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان مرکز امنیت سایبر استرالیا (Australia Cyber Security Center) اعلام کرد که تعداد حملات پیچیده‌ی سایبری به بخش دولتی و خصوصی این کشور در حال افزایش است و این حملات از نقاط مختلف صورت می‌گیرد. به همین دلیل مسئله‌ی بیمه‌ی سایبری به‌عنوان یک اولویت برای شرکت‌هایی که می‌خواهند حضور مهمی در فضای دیجیتال داشته باشند مطرح می‌شود.

البته ممکن است این نوع از بیمه نتواند تمام خطرهای سایبری را پوشش دهد. مرکز امنیت سایبر این کشور به همراه سازمان‌های دیگر استرالیا تصمیم دارد تا با کمک به بخش تجاری، این بخش را با اهمیت خطرهای سایبری در آینده آشنا کند. بخش تجاری استرالیا نیز ممکن است با بیمه‌گذاران در مورد بیمه‌ی حفاظت از خطرهای سایبری گفتگو کند تا از این طریق امنیت سایبر تجارت در این کشور بالا رود.

البته استرالیا ادعا کرده که می‌تواند به یک قدرت سایبری در منطقه تبدیل شود و از طرفی نیز قصد دارد تا به موازات توسعه‌ی اقتصاد و تجارت، امنیت سایبری را وارد این دو حوزه کند.

لازم به ذکر است که شرکت‌های بیمه‌گذار نیز به‌دقت شرایط بیمه‌ی سایبری را بیان می‌کنند؛ به‌طوری‌که بخش تجاری نمی‌تواند غرامت هر حادثه‌ای را با بیمه‌ی سایبری پرداخت کند.

در مورد نقش دولت استرالیا در روشنگری حملات سایبری گفته می‌شود که سیاست‌های دولت می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. با توجه به نامأنوس بودن خطرهای دیجیتال برای افراد بخش تجاری، سیاست‌های دولت می‌تواند در حل این مشکلات کمک شایانی کند.