Gerdab.IR | گرداب

کوچک‌ترین رایانه‌ی جهان

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

اینتل از ساخت کوچک‌ترین رایانه‌ی شخصی دنیا در ابعاد ۴ * ۱.۵* ۰.۵ اینچ خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، محصول جدید اینتل با نام "Compute Stick" کوچک‌ترین رایانه‌ی شخصی کاملی است که تاکنون عرضه شده است. این رایانه از ابعاد ۴ * ۱.۵* ۰.۵ اینچ برخوردار بوده و به‌راحتی در کف دست قرار می‌گیرد و در نگاه اول یادآور یک فلش درایو است. در هر دهه، نسل جدیدی از دستگاه‌های محاسباتی و رایانه‌ای جایگزین نسل قبلی می‌شوند که تفاوت‌های شگرف و مهمی با نسل قبلی خود دارند. این دستگاه‌ها پیوسته در حال کوچک‌تر شدن هستند.

شرکت اینتل، یکی از شرکت‌های فناوری پیشرو است که اکنون کوچک‌ترین محصولی که بتوان آن را یک رایانه‌ی شخصی نامید، اختراع کرده است. این دستگاه کوچک از حافظه، پردازنده، هارد، کارت گرافیک و همین‌طور درگاه‌های جانبی و صفحه‌نمایش، اسپیکر و ... برخوردار است که آن را تبدیل به یک رایانه‌ی کامل می‌کند. صفحه‌کلید این دستگاه روی خود دستگاه نیست؛ زیرا داشتن صفحه کلیدی با چنین ابعادی می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

کاربران با اتصال این دستگاه به مانیتور یا تلویزیون از طریق درگاه HDMI می‌توانند از آن به‌عنوان یک کیس استفاده کنند. این دستگاه با یک کابل رابط HDMI عرضه می‌شود تا اندازه‌ی دستگاه مانع اتصال آن به گجت های دیگر نشود. این رایانه‌ی کامل نه‌تنها کوچک‌ترین رایانه جهان است بلکه ارزان‌ترین رایانه جهان نیز خواهد بود که با قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار عرضه می‌شود.