Gerdab.IR | گرداب

علیه سازمان امنیت اطلاعات کانادا صورت گرفت؛

اقدامات تلافی جویانه Anonymous

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

گروه Anonymous به‌تازگی بخش اول از اسناد بسیار محرمانه سرویس اطلاعات امنیتی کانادا را که طی یک عملیات هکری از این سازمان به دست آورده بود، منتشر کرده و تهدید کرده است تا دستگیر شدن پلیس ضارب یکی از اعضای این گروه، به افشاگری‌های خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبر بان این گروه هکری بخشی از اسناد بسیار محرمانه خود را برای انتشار در اختیار روزنامه National Post قرار داده است. در این اسناد لیست 25 مرکز محرمانه مرکز اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS) در خارج از کشور منتشرشده است. این 25 مرکز به‌عنوان پایگاه‌های این کشور برای مدیریت عملیات خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در این 25 مرکز حدود 70 کارمند سازمان اطلاعات امنیتی کانادا مشغول به فعالیت بوده‌اند.

مسئولین امنیتی کانادا تاکنون در این مورد توضیح خاصی ارائه نکرده‌اند. اتینه رینویل (Etienne Rainville) سخنگوی وزارت امنیت عمومی کانادا در این باره گفته است:«ما فعلاً در این مورد نظری نمی‌دهیم و اوضاع را به‌طور دقیق رصد خواهیم کرد.»

در ویدئویی که دراین‌باره توسط گروه Anonymous منتشر شده است، عنوان شده است که این اسناد به خونخواهی جیمز 48 ساله که توسط پلیس کانادا کشته شده است، منتشر می‌شود. این فرد که از اعضای سابق این گروه بوده است در تظاهراتی در ایالات بریتیش کلمبیا به ضرب گلوله پلیس مجروح و پس‌ازآن به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد. گروه Anonymous عنوان کرده است که این فرد، چهارمین عضو این گروه بوده است که به ضرب گلوله پلیس و نیروهای امنیتی در سراسر دنیا کشته می‌شود و این گروه دیگر در قبال کشته شدن اعضایش ساکت نخواهد نشست.

گروه مذکور در پیام ویدئویی خود همچنین ادعا کرده است دولت کانادا امنیت اینترنتی بسیار ضعیفی دارد و دولت با امنیت سایبری بسیار پایین دست هکرها را برای فعالیت باز می‌گذارد. Anonymous در انتهای پیام ویدئویی خود با لحنی طعنه‌آمیز گفته است:«از تابستان خود لذت ببرید زیرا پاییز وحشی خواهد بود.»