Gerdab.IR | گرداب

آسیب‌پذیری سایبری شبکه‌های برق آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

دیوان محاسبات آمریکا اعلام کرد که شبکه‌های برق نظامی آمریکا نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند. در این میان شبکه‌های نیروی دریایی بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

به گزراش گرداب به نقل از سایبربان، دیوان محاسبات آمریکا (GAO)، شبکه‌های برق این کشور در معرض حملات سایبری قرار دارند و همین آسیب‌پذیری ممکن است منجر به‌به شکست عملیات و تأثیر منفی بر مأموریت‌های نظامی شود.

جو بوکارد (Joe Bouchard)، ناخدای بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، در این رابطه گفت: «وزارت دفاع در مورد این آسیب‌پذیری آگاه است و تلاش می‌کند تا آن را برطرف کند؛ اما تا زمان رفع آن، هنوز این مسئله جدی است.»

وی که یکی از معاونین شورای امنیت ملی (National Security Council) است، افزود: «آسیب‌پذیری سامانه‌ها کنترل صنعتی نظامی بیش از یک دهه است که شناخته شده و البته این مشکل سرانجام حل خواهد شد. این مسئله برای امنیت ملی بسیار جدی است و حتی بر روی پایگاه‌های نظامی تأثیر منفی خواهد گذاشت.»

وی در ادامه در مورد آمادگی نیروی دریایی در امنیت سایبر چنین گفت: «نیروی دریایی در مورد خطرهای بالقوه‌ی امنیت سایبر برای زیرساخت‌های آب و برق آگاه است و برای تأمین و حفاظت از دارایی‌های نظامی تلاش می‌کند. با توجه به این مطلب، ما نمی‌توانیم جزئیات اقداماتی را که برای حفاظت از این دارایی‌ها است، قید کنیم. هرچند ما می‌توانیم اطمینان دهیم که حفاظت از زیرساخت‌های نیروی دریایی یک اولویت است.»

وی به راهبرد جدید امنیت سایبر پنتاگون اشاره کرد و گفت: «پنتاگون در این راهبرد به ساخت ظرفیت‌های لازم برای دفاع ملی در برابر حملات سایبری اشاره ‌کرده است؛ مانند دفاع از شبکه‌ها، داده‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع. همچنین پنتاگون حمایت سایبری از عملیات نظامی و برنامه‌های این بخش به عمل می‌آورد.»