Gerdab.IR | گرداب

اتهام جدید فایرآی به روسیه

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

هکرهای روسی از توییتر برای تخلیه اطلاعات شرکت‌های آمریکایی و دولت آمریکا استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان شرکت امنیت سایبری آمریکایی فایرآی در گزارش جدید خود مدعی شده است که هکرهای روسی با پشتیبانی دولت روسیه از توییتر برای کنترل بدافزارها و سرقت اطلاعات از شرکت‌های آمریکایی و دولت آمریکا استفاده می‌کنند.
این شرکت مدعی شده است که هکرهای روسی از فضای توییتر برای رسیدن به اهداف خود بهره‌برداری می‌کنند. این هکرها با ساختن حساب‌های کاربری جعلی در توییتر، اقدام به بارگذاری بدافزارهای مورد نظر خود می‌کنند. اغلب این بدافزارها نیز از طریق عکس در فضای توییتر منتشر می‌شود.

کارشناسان فایرآی از این تاکتیک با عنوان Hammertoss یاد کرده‌اند و گفته‌اند که هکرهای روسی با استفاده از این روش می‌توانند در فضای مجازی به‌صورت ناشناس عمل کنند و شناسایی نشوند. فایرآی همچنین از مسئولین توییتر خواسته است تا نظارت بیشتری بر رفتار کاربران خصوصاً کاربران روسی داشته باشد.

به تازگی وزیر دفاع آمریکا نیز در سخنان خود هکرهای روسی را به تلاش برای نفوذ به وزارت دفاع در اوایل سال جاری میلادی متهم کرده است. فایرآی نیز به حمله مورد نظر وزیر دفاع آمریکا اشاره کرده اما در گزارش خود قید نکرده است که آیا هکرهای روسی برای نفوذ خود به وزارت دفاع از شیوه توییتر استفاده کرده‌اند یا خیر.

در گزارش فایرآی آمده است که هکرها در بسیاری از موارد در یک حساب کاربری لینک یک خبر را قرار می‌دهند. کاربران نیز با کلیک کردن بر روی آن لینک به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که در آن یک عکس بارگذاری شده است. عکس بارگذاری شده حاوی یک بدافزار رمز نگاری شده است که با باز شدن عکس بر روی سیستم قربانی نصب می‌شود.

در پایان فایرآی گفته است که عملیات Hammertoss یکی از پیچیده‌ترین روش‌های حمله‌ای بوده است که آنها تاکنون مشاهده کرده‌اند.