Gerdab.IR | گرداب

همکاری انگلیس و اسرائیل در اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

یکی از شرکت‌های انگلیس با خرید یک شرکت امنیت سایبر اسرائیلی فعال در اینترنت اشیا، سعی در برقراری امنیت این نوع اینترنت دارد.

به گزارش گرداب به نقل از  سایبربان، شرکت انگلیسی تولیدکننده‌ی تراشه‌ی آرم (ARM) که اخیراً با شرکت آی بی ام (IBM) برای توسعه‌ی اینترنت اشیا همکاری کرده است، شرکت امنیت سایبر اسرائیلی سنسا (Sansa) را خرید.

شروط این معامله هنوز آشکار نشده است؛ اما برخی گزارش‌ها در رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که این معامله با ارزشی میان 85 تا 100 میلیون دلار بوده است.

شرکت سنسا در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعالیت و چارچوب‌های امنیتی برای این نوع اینترنت ایجاد می‌کند. هدف از این معامله نیز استفاده از چارچوب‌های امنیتی اینترنت اشیا ذکر شده است.
در مورد شرکت سنسا باید گفت که در برخی اخبار آمده است که مشتریان این شرکت، گوگل، ال‌جی، کوالکوم (Qualcom) هستند و سیستم‌های امنیتی این شرکت در بیش از 150 میلیون محصول نصب شده‌اند.

نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شرکت آرم یکی از آخرین شرکت‌های بزرگ چندملیتی است که یک مرکز تحقیق و توسعه را در اسرائیل تشکیل داده و در سال‌های اخیر در زمینه‌ی اینترنت اشیا نقش مهمی را ایفا کرده است. لذا همکاری این دو شرکت می‌تواند بر روی فضای فناوری دنیا خصوصاً اینترنت اشیا تأثیر بسزایی بگذارد.

مدیر ارشد فناوری شرکت آرم، مایکل مولر (Michael Muller)، گفت: «هرگونه دستگاه متصل به اینترنت می‌تواند هدف حمله‌ی هکرها قرار گیرد؛ بنابراین ما باید امنیت را در هر نقطه‌ای که در آن امکان حمله وجود دارد ایجاد کنیم. حفاظت در چندین لایه در برابر هکرها مؤثرتر است. در نتیجه ما در حال گسترش فناوری‌های امنیتی خود در نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هستیم.»

همچنین مدیر ارشد فناوری سنسا، کوبی سلا (Coby Sella) گفت: «فناوری‌های ما برای حفاظت از داده‌ها و در اینترنت اشیا به کار رفته‌اند. پیوستن به شرکت آرم، ما را توانمند می‌سازد تا احتیاجات امنیتی آن را تأمین کنیم.»

در مورد همکاری میان رژیم صهیونیستی و انگلیس نیز باید گفت که چندی پیش گروهی از مراکز علمی انگلیس و رژیم صهیونیستی با یکدیگر توافق کردند تا در یک پروژه تحقیقاتی، ۱٫۲ میلیون یورو در حوزه امنیت سایبری، سرمایه‌گذاری کنند.