Gerdab.IR | گرداب

حقوق بشر به روش آمريكايي

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹

هر شش دقیقه یک تجاوز جنسی، خشونت های مختلف علیه اقلیت های مذهبی، آمار بالای تخلفات سایبری، تحقیر دانش آموزان آسیایی در مدارس و تبعیض علیه مسلمانان

گرداب- مطالعه گزارش ها و آمارهای مستند در سالهاي اخير به خصوص بررسي عملكرد حوادث، پس از 11 سپتامبر نشان مي دهد كه مقام هاي آمريكايي در موارد بسياري آزادي هاي مدني و اجتماعي و... را به نام حفظ امنيت كشور ناديده گرفته اند.

در اين باره رئيس سازمان عفو بين الملل در خرداد ماه گذشته با ارائه گزارش سالانه خود در زمينه حقوق بشر گفت: سياست هاي آمريكا در مبارزه با تروريسم جهاني و تلاش براي ايجاد امنيت، به دور از هرگونه اصول است. نقض حقوق بشر در داخل، هتك اين حقوق و نيز چشم پوشي از نقض حقوق بشر در خارج، همچون استفاده از قدرت بي رويه در هر زمان و هر مكان، ضررهاي جبران ناپذيري به عدالت و آزادي در جهان وارد ساخته است و جهان را به محل ناامن و خطرناك تري نسبت به سابق تبديل كرده است.

واحد آمار دادگستری آمریکا به نشانی اینترنتی "bjs.ojp.usdoj.gov" در سال 2009 نشان داد که حدود 25 درصد از قتل زنان در اين كشور در سال 2007 تا 2008 توسط زوج هاي آنان صورت گرفته در حالي كه اين آمار براي مردان 4 درصد است.

به گزارش پايگاه خبری "Now.org" در ايالات متحده زنان جوان كم درآمد در سنين بين 20 تا 24 سال بيشتر در معرض خشونت هاي خانگي و آزارهاي جنسي قرار دارند و در هر 2 دقيقه 1 نفر قرباني تجاوز مي شود.

پایگاه خبری "Now.org" مستندات جالب دیگری نیز دارد. هر ساله 4.8 میلیون نفر زن در آمریکا مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. زنان جوان اقلیت های مذهبی در معرض خطرهای ناشی از سوء استفاده های جنسی یا ضرب و شتم هستند. از هر پنج دختر دانشجوی آمریکایی یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است و تنها كمتر از 5 درصد از اين موارد به پليس گزارش مي شود.

آمارها همچنان حکایت از عمق فاجعه در آمریکا دارند. به نوشته پایگاه خبری "آلترنت" در این کشور هر شش دقیقه، یک زن مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد. در این کشور هر پانزده ثانیه مورد ضرب و شتم گزارش شده است.

"بي بي سي" نیز در این زمینه می نویسد: تجاوز و تبعيض بزرگترين مشكل زنان سرباز آمريكايي است و يك سوم نظاميان مورد تجاوز قرار گرفته اند و بررسي ها نشان مي دهد 90 درصد از زنان مورد تجاوز قرار مي گيرند كه 90 درصد از آنان  این حوادث را گزارش نمي كنند.

زنان حتی از لحاظ وضعیت حقوقی نیز در شرایط نابرابری به سر می برند. اكنون زنان آمريكايي به ازاي هر 7 دلار حقوق مردان تنها 77 سنت دريافت مي كنند.

پايگاه خبری "نيكدكاپيتاليسم" نوشته است كه ميانگين دارايي زنان سفيد پوست بين سنين 36 تا 49 سال 42 هزار و 600 دلار بوده در حالي كه اين ميزان براي زنان رنگين پوست تنها 5 دلار است.

موسه آمريكايي "اينترپرايز" با اشاره به تبعيض نژادي در مدارس آمريكايي و تنش هاي اخير در يك مدرسه واقع در ايالت فيلادلفيا اين سئوال را مطرح كرده كه چگونه دولت اوباما پاسخگوي شكايت رسمي خشونت عليه آسيايي ها در يك دبيرستان واقع در فيلادلفيا خواهد بود؟

بنابراين گزارش، دانش آموزان آمریکایی، آسيايي ها را، با پرتاب كردن مواد غذايي و ضرب و شتم در مكانهاي عمومي نظير راهروها،‌ كافه تريا، سرويس هاي بهداشتي و عمومي تحقير كرده اند.


جالب اينجاست كه علي رغم انتشار اخبار و گزارش هاي معتبر، نه تنها سياستمداران كاخ سفيد به دنبال سرپوش گذاشتن بر حقايق مي باشند، بلكه خود را مدعيان اصلي حقوق بشر در دنيا مي دانند و مخالفين را سرزنش مي كنند.

واحد آمار دادگستری آمریکا به نشانی "bjs.ojp.usdoj.gov" می نویسد: 67% آمریکایی ها حداقل یک بار دچار تخلفات سایبری شده اند. نزدیک به شصت در صد بیش از یک بار مرتکب چنین تخلفی شده اند. در این بین تجار مورد بیشترین حملات سایبری قرار گرفته اند.

این پایگاه اطلاعاتی عنوان می دارد: سوء استفاده جنسی کارفرما از کارمند خود، یا تن فروشی تجاری بین 46 درصد می باشد.

در ادامه آمارهای مستند این پایگاه آمده است: 12% دانش آموزان پایه های 9 تا 12 دبیرستان این ایالات متحده در سال 2008 به غارت اموال مدارس غیر دولتی پرداختند.

در آمریکا تبعیض بر علیه اقلیت های مذهبی بیداد می کند و در این میان متاسفانه تبعیض بر علیه مسلمانان در رتبه اول قرار دارد. ايالات متحده كه همواره خود را به عنوان مهد آزادي معرفي كرده است و چنين وانمود مي كند كه همواره از حضور زنان، مذاهب و نژادهاي مختلف در نهادهاي مختلف اجتماعي استقبال مي نمايد، اكنون در این زمینه از نظر نابرابری نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر، در سطح بالاتری قرار دارد.

موسسه مطاعاتی "پیو" در این زمینه می نویسد: نه سال بعد ازماجرای یازده سپتامبر، مسلمانان آمریکا با بیشترین تبعیض در بین دیگر اقلیت ها مواجه هستند. 65 در صد آمریکایی ها دین اسلام را بسیار متفاوت با بقیه ادیان می دانند.

و سرانجام این که در تاریخ 26 ماه مه سال جاری یک مسلمان آمریکایی نامه ای به "باراک اوباما" نوشت. در این نامه که متن آن در پایگاه خبری "lettertobarackobama.com" موجود است، نویسنده عنوان می دارد: در آمریکا اجرای فرایض مذهبی برای مسلمانان دشوار است و ما مورد حمله قرار می گیریم. دین زیبای اسلام متاسفانه مورد خشونت در این کشور قرار گرفته است. من به شما می گویم در هیچ جای قرآن تبلیغ اعمال تروریستی نشده است. مسلمانان اطراف من می گویند که شما (اوباما) دشمن مسلمانان هستید و برای همین به افغانستان حمله کردید. نام شما در بین مسلمانان به شخص "منزجر از اسلام" معروف شده است. لطفا مسلمانان را مانند بقیه اهالی این کشور بدانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران