Gerdab.IR | گرداب

سوءاستفاده هرزنامه نویسان از ویندوز 10

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

همزمان با عرضه ویندوز 10 تلاش‌ها برای سوءاستفاده از آن آغاز شده و تعدادی از هکرها و ویروس نویسان از ابتکار عمل مایکروسافت برای ارتقای رایگان ویندوزهای قدیمی به ویندوز 10 سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، این افراد با ارسال هرزنامه های متعدد برای کاربران به آنها وعده داده اند که در صورت بارگذاری فایل های ارسالی همراه با ایمیل ها می توانند به رایگان به ویندوز 10 مهاجرت کنند.
 
در این ایمیل ها به کاربران وعده داده شده که اگر از کپی های اصل و غیرتقلبی ویندوزهای 7 و 8.1 استفاده کنند می توانند به ویندوز 10 مهاجرت کنند.
 
فایل های ضمیمه شده به ایمیل ها در اصل حاوی بدافزارهایی هستند که اگر کاربر بر روی آنها کلیک کند شاهد قفل شدن همه داده های ذخیره شده بر روی رایانه خواهد بود. در ادامه پیامی بر روی رایانه به نمایش درامده و از کاربر خواسته می شود برای باز شدن قفل برنامه ها مبالغی را پرداخت کند.
 
محققان موسسه امنیتی سیسکو می گویند این ایمیل ها از نظر ظاهری شباهت فراوانی به اطلاعیه های رسمی دارند که توسط مایکروسافت ارسال می شوند، اما نحوه استفاده از برخی لغات،‌ حروف و  .... در آنها صحیح نیست.
 
مایکروسافت اعلام کرده که برای اطلاع رسانی در مورد انتقال به ویندوز 10 برای کاربران ایمیل ارسال نمی کند و تنها پیامی را بر روی نمایشگرهای کاربران در دسترس قرار می دهد. همچنین بارگذاری مستقیم ویندوز 10 از همین طریق ممکن خواهد بود.