Gerdab.IR | گرداب

هواوی سومین فروشنده گوشی در جهان شد

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

بررسی های موسسه Strategy Analytics نشان می دهد شرکت هواوی به سومین سازنده گوشی های هوشمند در جهان مبدل شده است.

به گزارش گرداب به نقل از  فارس  بررسی های موسسه Strategy Analytics نشان می دهد که شرکت کره ای سامسونگ با رقابت جدی شرکت های مختلف چینی مواجه است که با ساخت گوشی های هوشمند ارزان قیمت سعی دارند بخش بیشتری از بازار را از آن خود کنند.
 
سامسونگ که در حال حاضر برترین فروشنده گوشی های هوشمند در بازار است شاهد کاهش 7 درصدی فروش سالانه خود و رسیدن آن به 79 میلیون واحد بوده است. در حال حاضر سهم این شرکت از بازار گوشی های هوشمند 20 درصد است.
 
در همین حال هواوی با عرضه 30.6 میلیون واحد گوشی در سه ماهه دوم سال 2015 توانسته مایکروسافت را به عقب براند و به هدف خود برای عرضه 100 میلیون واحد گوشی در سال 2015 نزدیک تر شود. البته برخی تحلیل گران معتقدند با عرضه ویندوز 10 که با گوشی ها، تبلت ها،‌رایانه ها و ... در آن واحد سازگار است ممکن است مایکروسافت بتواند جایگاه خود را تقویت کند.
 
البته اکثر گوشی هایی که مایکروسافت بعد از خرید نوکیا ساخته از نظر قیمت در سطح متوسط بوده اند، اما این شرکت باز هم نتوانسته جایگاه خود را در بازار تلفن همراه به اندازه کافی تقویت کند.
 
بعد از سامسونگ و قبل از هواوی اپل در رتبه دوم قرار دارد. استقبال خوب از گوشی آیفون 6 عامل کسب این رتبه توسط اپل بوده است. مایکروسافت هم با اختصاص 6.4 درصد از بازار به خود در مقام چهارم است. این شرکت سال قبل با سهم 11.9 درصدی در رتبه سوم بود.