Gerdab.IR | گرداب

افزونه‌های گوگل کروم در مرورگر Edge

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

مایکروسافت ویندوز 10 را به همراه مرورگر جدیدی به نام اج (Edge) به بازار عرضه کرد؛ اما این مرورگر با مشکلاتی همراه بود و فاقد بسیاری از ویژگی‌های مفید گذشته است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، مایکروسافت اعلام کرده است که احتمالا مرورگر اج در آینده‌ای نزدیک و به همراه به‌روزرسانی SR1 ویندوز افزونه‌هایی برای بهبود کارایی دریافت خواهد کرد. (به‌روزرسانی SR1 در واقع اولین به‌روزرسانی ویندوز 10 است که ویژگی جدیدی به ویندوز اضافه نخواهد کرد بلکه تنها مشکلات آن را برطرف کرده و کار در محیط آن را بهبود می‌بخشد.)

مایکروسافت گفته است: «از زمانی که این مرورگر با نام رمز پروژه‌ی اسپارتان (project Spartan) معرفی شد، طراحی‌شده بود تا بتواند با افزونه‌های گوگل کروم کار کند. توسعه‌دهنده‌های مرورگر اج نیز در تلاش بودند تا با به کار بردن روش‌هایی این افزونه‌ها را با مرورگر جدید مایکروسافت سازگار کنند.»

مدیر برنامه‌ی اج گفته است: «مایکروسافت می‌خواهد افزونه‌های مرورگر گوگل کروم بدون کوچک‌ترین تغییراتی به اج اضافه بشود تا استفاده از آن برای کاربرهای هر دو مرورگر راحت‌تر شود. هدف این است که تغییرات زیادی انجام نگیرد. ما راه زیادی خواهیم داشت تا مرورگر اج از رابط‌های پیاده‌سازی توسط نرم‌افزارهای (API) گوگل کروم پشتیانی کند.»

این افزونه‌ها زمانی که آماده شوند به فروشگاه مایکروسافت اضافه خواهند شد و شما می‌توانید با هر وسیله‌ای که ویندوز 10 روی آن قرار دارد این افزونه‌ها را دریافت کرده و نصب کنید. با این‌که تاریخ انتشار این افزونه‌ها اعلام‌شده است؛ اما به نظر می‌رسد این افزونه‌ها با اولین به‌روزرسانی اصلی و بزرگ ویندوز 10 (به غیر از SR1) در ماه اکتبر منتشر خواهند شد.

مرورگر اج در ویندوز 10 جایگزین Internet Explorer شده است. این مرورگر از سرعت بالاتری نسبت به Internet Explorer برخوردار است و با دستیار صوتی مایکروسافت هماهنگ شده است. همچنین یادداشت‌برداری از صفحه‌های وب در این مرورگر سریع‌تر شده و به کاربر امکان به اشتراک گذاشتن آن را در فضای ابری مایکروسافت (One Drive) را داده است.