Gerdab.IR | گرداب

جرائم سايبري سالانه يك تريليون دلار خسارت وارد مي‌كند

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹

نتايج بررسي‌هاي جديد شركت امنيتي مك افي نشان داد، سرقت اطلاعات و نفوذ به سيستم‌هاي اطلاعاتي، سالانه بيش از يك تريليون دلار به شركت‌هاي تجاري آسيب مي‌رساند.

نتايج بررسي‌هاي جديد شركت امنيتي مك افي نشان داد، جرائم سايبري سالانه بيش از يك تريليون دلار به شركت‌هاي تجاري آسيب مي‌رساند.

به گزارش گرداب سي‌نت نوشت: شركت مك افي اين نتايج را به دنبال بررسي روي 800 مدير اطلاعاتي در ايالت متحده آمريكا، انگليس، آلمان، ژاپن، چين، هند،‌ برزيل و دبي انجام داد.

شركت‌كنندگان در اين مطالعات اعلام كردند كه در پي اين جريانات، اطلاعاتي را به ارزش 4.6 ميليارد دلار از دست دادند و در مقابل، 600 ميليون دلار براي از بين بردن نقاط آسيب‌پذير و خرابي‌هاي ايجاد شده هزينه كردند.

اين گزارش با عنوان "اقتصادهاي ناامن: محافظت از اطلاعات حياتي" در همايش بين‌المللي اقتصاد جهاني كه در شهر داووس سوئيس برگزار شد، منتشر شده است. در اين بررسي‌ها مشخص شد، كشورهاي در حال توسعه بيش از كشورهاي غربي براي محافظت از مالكيت معنوي خود هزينه پرداخت مي‌كنند.

ركورد اقتصادي خطرهاي امنيتي را براي شركت‌ها افزايش داده و اين در حالي است كه 42 درصد شركت‌كنندگان در اين بررسي‌ها خاطرنشان كرده‌اند، جابجا كردن كارمندان و تغيير موقعيت شغلي آن‌ها بزرگترين تهديد در مقابل اطلاعات موجود در شبكه محسوب مي‌شود.

در اين بررسي‌ها نتايج جالبي نيز در مورد موقعيت جغرافيايي شركت‌ها و ميزان از بين رفتن اطلاعات در آن‌ها به‌دست آمده است. بيش از يك‌چهارم شركت‌كنندگان در اين تحقيقات اظهار داشتند كه از ذخيره‌سازي اطلاعات در كشور چين خودداري مي‌كنند، اين در حالي است كه 47 درصد چيني‌هايي كه در اين مطالعه حضور يافته بودند توضيح دادند كه ايالت متحده آمريكا بيشترين تهديدات امنيتي را براي اطلاعات آن‌ها به وجود مي‌آورد.

منبع: فارس