Gerdab.IR | گرداب

پلیس فدرال درصدد جذب متخصصین رایانه

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

FBI تلاش می‌کند تا با جذب نیروهای سایبری و متخصصین علوم رایانه، خلأ این نیروها را در اجرای برنامه‌های سایبری خود پر کند.

به گزارش گرداب از  سایبربان، پلیس فدرال در تلاش است تا با جذب دانشمندان علوم رایانه و متخصصین سایبری، آن‌ها را در برنامه‌ی امنیت سایبر خود به کار بگیرد.

در ژانویه‌ی ۲۰۱۵، پلیس فدرال ۵۲ نفر از دانشمندان علوم رایانه را برای فعالیت در برنامه‌ی سایبری خود به کار گرفت. این برنامه در سال ۲۰۱۲ از سوی وزارت دادگستری آمریکا ایجاد شد و برای موردتوجه قرار دادن تهدیدات سایبری بود. طبق برخی گزارش‌ها، هنوز پنج اداره‌ی FBI فاقد متخصصین علوم رایانه هستند. لازم به ذکر است که تهدیدات سایبری از اولویت‌های مهم وزارت دادگستری آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین پلیس فدرال سیصد و چهارده میلیون دلار بودجه برای این برنامه تا پایان سال مالی ۲۰۱۴ قرار داده بود. گذشته از این‌ها، یکی از مشکلات FBI برای استخدام متخصصین رایانه، در نظر گرفتن حقوق ناکافی برای آن‌ها است.

در مورد نقش FBI در سایبری آمریکا باید گفت که وظیفه‌ی اولویت‌بندی تهدیدات سطح بالا، تشخیص هکرهایی که از ناحیه‌ی دولت‌ها حمایت می‌شوند و همچنین تشخیص  چگونگی فعالیت سازمان‌های سایبری را بر عهده دارد. در واقع پیش‌بینی و پیشگیری از حملات سایبری به آمریکا بر عهده‌ی پلیس فدرال است.

این نکته نیز پنهان نماند که تحلیل گران و متخصصین علوم رایانه در FBI از ظرفیت‌های فنی و روش‌هایی مانند استراق سمع تلفنی برای مبارزه با جرائم سایبری استفاده می‌کنند.