Gerdab.IR | گرداب

حواشی حمله سایبری به یونایتد ایرلاینز

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که هکرهای شرکت هواپیمایی آمریکاییِ یونایتد ایرلاینز (United Airlines)، همان هکرهای هستند که به اداره کارکنان آمریکا (OPM) حمله سایبری کردند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، اداره کارکنان آمریکا، سازمان نیروی انسانی دولت فدرال آمریکا است. به ادعای رسانه‌های آمریکایی، در حمله هکری به شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز (United Airlines)، هکرها موفق شدند که به سیستم فناوری اطلاعات شرکت هواپیمایی موردنظر نفوذ کنند. به ادعا رسانه‌های آمریکای، در میان اطلاعات به سرقت رفته در حمله موردنظر، اطلاعات شخصی مسافران نیز وجود داشت.
 
رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که عاملان این حمله سایبری درواقع همان هکرهایی هستند که به شرکت بیمه سلامت Anthem نفوذ سایبری کرده بوده‌اند. به ادعای رسانه‌های آمریکایی در حمله سایبری به Anthem، اطلاعات بیش از 78 میلیون از مشتریان و کارکنان این شرکت به سرقت رفت.
 
دولت آمریکا چینی‌ها را مسئول این حملات دانسته و ادعا می‌کند که چین از ابزار سایبری برای نابودی زیرساخت‌های آمریکا استفاده می‌کند. البته پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی از روسیه نیز به‌عنوان یکی از مظنونان این حملات نام برده بودند.
 
بر اساس ادعای وزارت دفاع آمریکا؛ چین به‌شدت در حال تلاش است تا ابزارهای جنگ سایبری خود را توسعه دهد و از آنها برای سرقت اطلاعات حساس این کشور و نابودی زیرساخت‌های آمریکا استفاده می‌کند.
 
در مقابل، چین همواره این اتهامات را رد کرده است. ژو هایکوان (Zhu Haiquan)، سخنگوی سفیر چین در آمریکا، گفت:
 
"حملات سایبری که به کشورهای مختلف انجام می‌شود به‌سختی قابل ردیابی هستند؛ بنابراین شناسایی منبع حملات بسیار سخت است. این‌که [آمریکایی‌ها] سریع به این نتیجه برسند و اتهامات خیالی را [به چینی‌ها] نسبت بدهند خیلی عاقلانه نیست و اثر معکوس دارد."