Gerdab.IR | گرداب

دستیار کلیکی کورتانا

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

بعد از انتشار ویندوز ۱۰ سایت "Satechi" اعلام کرد، دکمه‌ای ساخته که از طریق بلوتوث می‌تواند با هر دستگاهی که کورتانا بر روی آن نصب است ارتباط برقرار کند.

به گزارش گرداب از  سایبربان، شرکت مایکروسافت همراه با انتشار ویندوز ۱۰ دستیار صوتی خود با نام کورتانا (Cortana) را به‌طور پیش‌فرض در ویندوز قرار داد. در سایت شرکت "Satechi" که اعلام‌شده است آن‌ها دکمه‌ای به نام "Bluetooth Cortana Button" ساخته‌اند که می‌تواند از طریق بلوتوث با کورتانا ارتباط برقرار کند.

این شرکت آمریکایی بر روی تولید وسیله‌هایی برای بهبود عملکرد ابزار‌های هوشمند کار می‌کند. این دکمه به شما کمک می‌کند به کورتانا دسترسی پیدا کنید تا بتوانید قرار ملاقات‌ها، وضعیت آب‌وهوا و پیغام‌های خود را بررسی کنید. درصورتی‌که بخواهید این کار را از طریق صدا کردن کورتانا انجام دهید، تلفن یا لپ‌تاپ شما باطری بیشتری را مصرف خواهد کرد و زودتر شارژ آن خالی می‌شود.

کاربر این دکمه می‌تواند آن را به‌راحتی در جاکلیدی خود یا روی فرمان ماشین یا هر جای دیگری نصب کند. همچنین به کمک این دکمه به‌راحتی می‌توانید آهنگ پخش‌ کنید، GPS را فعال کنید و عکس بگیرید و دیگر برای فعال کردن کورتانا و دادن دستور‌های صوتی حواستان در هنگام رانندگی پرت نخواهد شد.

شرکت‌های هوشمند سازی خانگی در حال هوشمند سازی تجهیزات مختلف خانه و هماهنگ‌سازی آن‌ها با کورتانا هستند؛ بنابراین شما خواهید توانست به کمک این دکمه به کورتانا دسترسی داشته باشید و در خانه را قفل، چراغ‌ها را خاموش یا روشن و دمای خانه را تنظیم کنید.

این وسیله مصرف باطری کمی داشته و عمری دوساله دارد و می‌تواند از فاصله‌ی ۴۰ پایی (حدود ۱۲ متر) با سیستم شما ارتباط برقرار بکند. لازم به ذکر است که از ماه آگوست ۲۰۱۵ و با قیمت ۲۳ دلار در سایت‌های Amazon و Satechi فروخته خواهد شد.