Gerdab.IR | گرداب

چرا سردبیر نیویورکر هرگز توئیت نمی‌کند؟

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

«دیوید رمنیک» برنده جایزه پولیتزر در سال 1994 و سردبیر مجله معروف «نیویورکر» می‌گوید علاقه‌ای به تلف کردن وقت خود برای توئیت و توییتر بازی ندارد.

به گزارش گرداب از خبرآنلاین، نویسنده 6 کتاب (سال 2010 ششمین کتاب خود بنام زندگی و ظهور باراک اوباما را منتشر کرد) که از سال 1998 سردبیر نیویورکر شده می‌گوید بی‌رحمانه از وقت خود استفاده مفید می‌کند و به همین خاطر نمی‌تواند وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی حتی به‌عنوان روزنامه‌نگار کند.
 
وی در مصاحبه با «بیزینس اینسایدر» تأیید کرد که بعضی وقت‌ها به توییتر سر می‌زند تا ببیند چه موضوعات مهمی توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته‌شده است اما از ترس اینکه کرم اتلاف وقت به جانش بیفتد، آن را رها می‌کند.
 
رمنیک با شیوه‌هایی که همکاران و رسانه‌ها درگیر آن شده‌اند موافق نیست و می‌گوید می‌بیند که همکارانش برای پروموت کردن اخبار خود به شبکه‌های اجتماعی و توئیت متوسل می‌شوند که کاری خسته‌کننده و نوعی تبلیغ است (که نوعی اشتباه حرفه‌ای محسوب می‌شود) و بهتر است به‌جای تلف کردن وقت برای این‌طور کارها مطلب خود را بهتر بنویسند تا خواننده بیشتری پیدا کنند.
 
سردبیر نیویورکر می‌گوید حتی اگر بخواهد از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند این کار را با وسواس زیادی انجام می‌دهد و مثال می‌زند که هنگام وقایع میدان التحریر و یا وقایع خاورمیانه  توئیت همکاران را مانیتور می‌کند تا گزارش خود را با دقت و صحت بنویسد و ابتدا صبر می‌کند تا ببیند دیگران چه نوشته‌اند (مثل موضوع فرگوسن) تا جلوی متون اشتباه گرفته شود.
 
 از زمان سردبیری دیوید رمنیک، مجله نیویورکر تاکنون کاندید 150 جایزه ملی شده و 37 جایزه نیز برده است. رمنیک در سال 1994 برای کتاب مجسمه لنین: آخرین روزهای امپراتوری شوروی جایزه پولیتزر را به خود اختصاص داد.
 
نیویورکر از سال 1925 منتشر می‌شود و سالانه تقریباً 47 شماره بیرون می‌دهد.