Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به وب‌گاه دولت تایوان

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

گروهی از هکرهای ناشناس، تعدادی از وب‌گاه‌های دولتی تایوان ازجمله وب‌گاه وزارت دفاع ملی این کشور را از کار انداختند. به دنبال از کار انداختن چندین وب‌گاه دولتی تایوان، این گروه ناشناس اعلام کرد که این حملات فلج‌کننده آغاز حملات سایبری آنها به وب‌گاه‌های تایوانی بوده است.

به گزارش گرداب از سایبربان، وب‌گاه‌های دفتر رییس‌جمهور، وزارت علوم، وزارت دفاع ملی و آکادمی ملی تحقیقات علمی، وب‌گاه‌هایی هستند که هدف این حملات قرار گرفته‌اند.
 
گروه ناشناس موردنظر پس از حمله به این وب‌گاه‌ها، تصاویری را از حمله موردنظر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
 
این هکرها، از حمله‌ی اختلال سرویس توزیع‌شده (DDoS) استفاده کردند. این نوع حملات از طریق شبکه‌ای از کامپیوترهای آلوده به نام بات‌نت (botnet) انجام می‌شود.
 
به گفته هکرها، این حملات از خاک کشورهای چین، کانادا و آمریکا انجام گرفته است.
 
مسئولان دولتی تایوان، این حملات را تأیید کرده و گفتند که وب‌گاه‌های دولتی موردنظر به مدت 14 ساعت از کار افتاده بودند. به گفته این مسئولان، اولین موج حملات از ساعات 1 تا 6 صبح انجام شد. دومین موج حملات نیز از ساعت 2 بعدازظهر تا نیمه‌شب ادامه یافته بود. به گفته مسئولان دولتی تایوان، این حملات بزرگ‌ترین حمله به وزارت خانه‌های دولتی در تاریخ این کشور بوده است.
 
پلیس تایوان به خبرنگاران گفت که هنوز درخواستی از وزارت علوم برای بازرسی در مورداین پرونده، دریافت نکرده‌اند.
 
به اعتقاد کارشناسان این حملات در اعتراض به قانون جدید دولت این کشور صورت گرفته است. این قانون، دولت را ملزم به انجام تغییراتی در برنامه آموزشی مدارس خواهد کرد.