Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات با سرویس ابر گوگل!

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

يكي از راه هاي هكر ها براي دستيابي به اطلاعات شخصي كاربران،‌ ارسال لينك صفحات جعلي است.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، میلیارد ها نفر در دنیا با اعتماد به گوگل برای یافتن اطلاعات، از سرویس های این غول اینترنتی، برای ارسال و دریافت ایمیل و ذخيره فایل های خود استفاده می کنند. این امکانات، گوگل و گوگل درایو(Google Drive) را به یک سوژه مناسب برای هکر ها تبدیل کرده که با استفاده از آن به دزدی اطلاعات شخصی کاربران  بپردازند.

بر اساس تحقیقاتی که شرکت امنیتی Elastica به عمل آورده است، این شرکت به این نتیجه رسیده که تعدادی از هکر ها  با استفاده از سرویس ایمیل شرکت گوگل (Gmail) با ارسال لینک صفحات طراحی شده ساختگی که در سرور های گوگل میزبانی می شوند،  یک اسکریپت مخفی را باگذاری می کنند که نام کاربری و کلمه عبور  آن ها را به سرقت می برد و سپس کاربران را به صفحه اصلی منتقل می کند. درواقع قربانی هرگز متوجه دزدیده شدن اطلاعات خود نخواهند شد.


استفاده هكر ها از سرويس ابر گوگل براي سرقت اطلاعات

در این باره سخن گوی شرکت گوگل  می گوید: " ما به طور مستمر در حال کار برای محافظت از کاربران در برابر كلاهبرداري هاي فيشينگ از طريق تركيبي از سيستم هاي خودكار، هشدار هاي درون سيستمي و افزايش اطلاعات كاربران هستيم." 

به هر ايميلي كه دريافت مي كنيد اعتماد نكنيد.

گاهي اوقات كاربران بدون فكر، بر روي لينك هايي كه برايشان ارسال مي شود كليك مي كنند و در دام هكر ها ميافتند. يكي از علت هاي اين اشتباه، آدرس لينك ها مي باشد كه گاهي به خود گوگل اشاره مي كند. كارشناسان امنيت در اينترنت هميشه درباره ايميل هاي مشكوك هشدار مي دهند كه كاربران ايميل هاي ناشناخته را باز نكنند و هرگز فايل هاي ضميمه اي كه در ايميل هاي ناشناخته ارسال مي گرد را دانلود نكرده و از كليك كردن بر روي لينك هاي اين ايميل ها بپرهيزند.